Marketing Időgép:
„Szerezd meg a HOLNAP ügyfeleit már MA!”

Tudtad? A vevőszerző honlap nem is létezik!

vevőszerzés, vevőszerző honlap

Tudtad? A vevőszerző honlap nem létezik!

Egy sor bizonyíték és a vigasz, ha mégis ügyfeleket vársz az internetről, és ehhez kézenfekvő módon szívesen bevetnéd honlapodat…

Olvasd el, miért kell gyanút fognod, ha bárki vevőszerző honlapot emleget. És gyorsan kirúgni az ajtón, ha mégis erőltetné a témát…

Az elmúlt 16 év során, amióta csak honlapokkal dolgozom, sok-sok emberrel találkoztam, akik vevőszerző honlapot szerettek volna maguknak vagy vállalkozásuknak. Többségük meg volt győződve róla, hogy kell egy olyan honlap, ami majd vevőket szerez.

Az emberek viszont lusták. Nem szeretnek többet foglalkozni a témával, mint amennyi a minimum. Ez pedig a megfelelő webes megbízásával gyakorta kimerül. Egy részük úgy szeretne egy vevőszerző honlapot, hogy alig hajlandó leírni bármilyen témát is. A blogolásról pedig hallani sem akarnak. – “Hogy naponta posztolni? Hát kinek van arra ideje? Majd kiadom valakinek…” – és azt gondolják, hogy majd valaki megoldja. Az online marketinget pedig végképp a webes dolgának tekintik, mintha az a honlapnak valamilyen tartozéka lenne.

Ezért az igények egy része úgy néz ki, hogy ott a régi honlap, rajta valamilyen régi képek, minőségük a béka feneke alatt. És ott vannak a régi szövegek is. – ebből kellene, hogy vevőszerző honlap legyen a végére… Aztán kezdenek kutatni valamilyen webes után, és esélyes a csalódás, mert valami nem sikerült.

Tanulság: Senki nem készít Neked vevőszerző honlapot!

Olvasd el, mit kell tenned, ha vevőket is szeretnél, nem csupán egy honlapot!

Egy klassz és eredményes webes projekthez ezek kellenek:

  • Idő és törődés. Együtt gondolkodunk, hogy kitaláljuk, meglévő kínálatodat hogyan lehet átformálni, megcsavarni valamivel, amitől a versenytársak fölé emelkedhetsz vele.
  • Kitaláljuk, hogyan lehetne üzleted a webre adaptálni. Vagyis nem a honlapot húzzuk rá meglévő üzletedre, hanem üzletviteledet alakítjuk a honlaphoz. Ez hatalmas különbség! Kell hozzá rugalmas hozzáállás és hajlandóság, hogy meglévő üzletmenetedet módosítsd, kiegészítsd.
  • Ki kellene találni, mi lehet a legfontosabb ajánlatod, és hogyan építsd fel, hogy hatásos legyen.
  • Meg kell nézni, hogy a célcsoportot milyen üzenettel lehet megállítani a napi rohanásban.
  • Ki kell találni, hogyan kötheted magadhoz azokat, akik csak holnap vagy a jövő hónapban lesznek vevőid, partnereid.
  • Meg kell tervezni a weboldalon alkalmazandó feliratkoztató metódust.
  • Meg kell tervezni, vajon mit kínálsz a feliratkozóknak és elő kell készíteni, bármi is legyen az.
  • El kell dönteni, milyen hírlevélküldő rendszer felel meg céljaidnak használhatóság, funkciók és szolgáltatásaitól függően.
  • Érdemes előre megírt hírleveleket tervezni illetve elkészíteni.
  • Meg kell tervezni, hogyan lehet weboldalad folyamatát automatizálni.
  • Meg kell fontolni, hogyan tudod elérni a célcsoportodat, hogyan beszélhetsz hozzájuk, hol, milyen gyakran és miről szól a kommunikáció. Ide tartozhat a fészbúk, az gugliban megjelenő reklámok.
  • El kell döntened, mennyit fordítasz reklámra. A honlap reklámozása nagyon fontos, ez tereli hozzád a potenciális érdeklődőket.
  • Naponta érdemes a fészbookon posztolnod, hogy fenntartsd célcsoportod figyelmét, érdeklődését.
  • Publikálnod kell a honlapon rendszeresen, hogy szakmaiságot építs és tudatosan formáld imázsodat.
  • Kapcsolatot kell tartanod érdeklődőiddel, kommentelőiddel, válaszolnod kell nekik, új témafelvetéseket kell produkálnod.

Még folytathatnám ezt a felsorolást.

Te elhinnéd, hogy van valaki, aki ezt megoldja nélküled?

Csak mert állítja, hogy vevőszerző honlapot készít Neked? Ha bárki azt állítja, hogy vevőszerző honlapot épít, és nem teszt eléd egy legalább ilyen hosszú listát, azt jó ha elkerülöd!

Ráadásul vedd észre, két tényező nincs benne a fenti felsorolásban.

  • Mennyire szép a honlapom?
  • Hányadik vagyok a gugli oldalain?

Miért nem számít, mennyire vagyok elöl a gugliban?

Mert ha a felsorolásban szereplő lépéseket megvalósítod, teljesen mindegy mennyire szép a honlapod, csak ízléses legyen. Teljesen mindegy, hol vagy a gugliban, mert a lényeg pont nem a gugli helyezésekről szól.

A vevőszerző Te vagy, nem pedig a honlapod.

Mert a TE ajánlatod olvasható a honlapon, a TE üzeneteid bírják maradásra az érdeklődőket, a TE üzleti folyamataid vannak rajta automatizálva, a TE hozzáállásodon múlik, hogyan lesz sikeres rendszerbe foglalva az egész. Nem jöhet létre, ha nem vagy TE, aki hozzáteszi azokat a dolgokat, amitől különleges lesz. Mint TE.