Marketing Időgép:
„Szerezd meg a HOLNAP ügyfeleit már MA!”

Az online kommunikációs stratégia rendszere

online kommunikációs stratégia, webes kommunikáció

A webes kommunikáció áttekinthető és követhető rendszere, amely képes növekedési pályára állítani cégedet, vállalkozásodat.

Ajánlom Neked, ha több eredményt vársz honlapodtól, de még nem merültél el mélyen a webes marketing világában. Vagy ha mégis úgy elmerültél volna benne, hogy már alig kapsz levegőt…

Az onlinemarketing olyan, mint a füst, terebélyes és pont a lényeget takarja el. Szakértők tömkelege más és más platformokra esküszik, miközben a lényeg az ősidők óta nem változik. – Olvasd el, milyen egyszerű dolgok jelentenek hatalmas előrelépést vállalkozásodnak, ha erősíteni szeretnéd céged üzletvitelét, – és ehhez szívesen támaszkodnál saját jól használható eszközeidre, a honlapra és az ahhoz kapcsolt kommunikációdra. A kommunikációs stratégia elemei a honlappal összefüggésben:

1. Ez az, ami első körben megállítja a rohanó tömeget

A jó benyomást a weben kiemelkedő megjelenéssel tolmácsolod, egy olyan weboldallal, amelyet látva méltán gondolhatják a jövendőbeli ügyfelek, hogy profi, jól teljesítő céggel állnak szemben. Ha már a megjelenésed is igényes, a teljesítésed is remélhetően rendben van. Ez az imázs, amit az első pillanatokban azonnal tolmácsolhatsz.

A legszebb weboldalakat manapság a WordPress-szel építheted, mi is ezt ajánljuk, ezzel dolgozunk. Manapság minden harmadik weboldal ezzel a rendszerrel készül, használhatóságát és esztétikáját ez kiválóan bizonyítja.

2. A szépséget pedig megtöltjük érzelmekkel

Egy szép honlapon sem elég hidegen elmondanod, mi van, mit lehet kapni, ez ebben a formában meglehetősen gyér eredményt szül. Sokkal jobb, ha már a kezdésből, az első mondatokból magára ismernek érdeklődőid. Például nevezd nevén a célcsoportot, merítsd bele a problémába, és ajánlj rögtön megoldást. Ebből azonnal látja, hogy róla beszélsz, ismered a dolgait, profi vagy a területen. Példaként írok párat, ilyenekre gondolok, hogy…

„Cégvezetőként bizonyára sokszor felmerül Önben, hogy szívesen látna imponálóan több megkeresést az internetről, amelyek felpörgeti az értékesítési osztály munkáját és több bevételt eredményeznek. Ehhez nyújtunk egyszerűen követhető, cégre, személyre szabott online kommunikációs stratégiát.”

vagy

„Szülőként gyakori gond a gyermekek energiájának hasznos lekötése. Ha elhozza csemetéjét táncstúdiónkba, szórakozva orientáljuk a mozgás és a zene szeretetére, sőt az is lehet, hogy Ő lesz a jövő versenytáncosa!”

3. Kommunikációs stratégia, mérhető célokkal

A honlap fő célja általában nem a közvetlen értékesítés, legalábbis nem első körben. Ennek oka, hogy az elhatározott vevők, ügyfelek, akik azonnal megrendelnek vagy megbízást adnak, elég kevesen vannak. A témában érdeklődést mutató, informálódó érdeklődők, viszont annál többen. Ők azonban csak később lesznek készen az üzletre. Lehet, hogy csak pár nap múlva, vagy éppen hetek, hónapok telnek el addig, témától, iparágtól függően.

Egy korábbi posztomban leírtam, hogyan függ az érdeklődés az időtől, ahogyan megelőzi a konkrét vásárlást, és hogyan lehet ezt jól meglovagolni. Ha kíváncsi vagy, olvasd el itt!

Érdemes tehát azt eltervezned, hogyan lehet az érdeklődőt magadhoz, cégedhez kötni aktuális érdeklődésének kiszolgálásával. Ezt nevezhetjük listaépítésnek, amikor is olyan információhoz, próbatermékhez vagy bevezető szolgáltatáshoz adsz hozzáférést, amiért cserébe elkérheted az édeklődő elérhetőségét. Az így gyülekező kontaktokat később újra megszólíthatod, például hírlevélben.

A hírlevéllel megszólítható címzettlista építésének előnye, hogy akik ide bekerülnek, előtte kétségkívül kifejezték érdeklődésüket témád iránt, vagyis potenciális ügyfelek, vevők lehetnek. A hírlevél segítségével pedig később újra küldhetsz számukra információkat, méghozzá gazdaságosan, további hirdetési költség nélkül. Bármikor.

Egy ilyen rendszer mérhető célja lehet, hogy adott időszakban mennyi érdeklődőt gyűjtött, akik később vevők, ügyfelek lehetnek. Feltétele, hogy legyen olyan kínálatod, ami vonzó, és megéri feliratkozni érte. A feliratkozás metódusát fel kell építeni, kapcsolni kell egy hírlevélküldő rendszert, ami képes színvonalas, jól felépített leveleket küldeni. Az ilyen levelek már önmagukban is alkalmasak rá, hogy feladójaként megjegyezzék a neved, később emlékezzenek cégedre.

Nálunk szépen működő feliratkoztató oldalak épülnek, könnyen kezelhető, piacvezető hírlevélküldőt javaslunk, amelynek használatát egyszerűen elsajátíthatod. Ezzel akár többezres listát építhetsz és könnyedén kommunikálhatsz a feliratkozottakkal.

4. Már csak le kell önteni honlapodat érdeklődőkkel

A forgalmi rendőr ebben az esetben valamilyen hirdetés. Ennek bevált módjai vannak ennek, de a legfontosabbak a kattintós hirdetések, amelyek célzása a célcsoport felé lényeges. Ha jól csinálod, hirdetéseid pontosan azok előtt landolnak, akiket érdekelnek dolgaid. A jól célzott hirdetések állandó forgalmat generálnak céged weboldalára, ám nyilván hirdetési díjat kérnek. A megtérülés feltétele, hogy valóban vonzó dolgokat hirdess. Úgy értem, nem csak úgy tereled a weboldalra az érdeklődőket, hanem konkrét ajánlatot illik promótálni.

Az egyik legjobb módszer, ha a feliratkozóknak kitett ajánlatot hirdeted, ekkor a feliratkozók száma jelenti a mérhető eredményt. A hirdetés, a feliratkozás és a követő hírlevelek lehetnek egy adott marketingfolyamat elemei, ami ilyen módon felépítve alkalmas arra, hogy az érdeklődők sorát az értékesítésed látóterébe terelje, méghozzá automatikusan.

Ha szívesen támaszkodnál ilyen rendszerre a napi üzletvitel során, biztosan számítanál arra, hogy céges weboldalad a köré épített online kommunikációs stratégia megbízhatóan tereli hozzád az érdeklődők tömegét, akkor most éppen jó helyen jársz!