Marketing Időgép:
„Szerezd meg a HOLNAP ügyfeleit már MA!”
Ezzel erősítheted az irántad tapasztalható bizalmat, erősíted márkádat, miközben nem kell árakciókkal csalogatnod a vevőket ahhoz, hogy több megrendelőd legyen. Miközben a szolgáltatók és kereskedők nagy része abban látja a több vevő megszerzésének remek módját, hogy padlóig döngöli saját árait, érdemes inkább más tervet szőnöd. Olvasd el, hogyan!
Máig rögzült szemlélet, hogy nosza indítunk egy honlapot és várjuk a vevőket. A látogatók többsége azonban nem vásárolni jön, hanem informálódni. Sokan egészen egyszerűen még nem készek a vásárlásra, lehetséges, hogy a tervezett vásárlás csak hetek, hónapok múlva esedékes. Talán csak mérlegelik az alternatívákat, latolgatják, milyen választási lehetőségeik vannak, válogatnak.
A képen lerajzoltam, hogyan alakul a vásárló érdeklődése a vásárlás előtt. Látható, hogy miután megszületett az igénye, egyre erősödő érdeklődést mutat a kiszemelt áru vagy szolgáltatás iránt. Érdeklődik a jellemzők felől, szeretné az elérhető választékból a számára legjobb alternatívát kiválasztani. Meg akarja tudni, hogy a kiszemelt áru vagy szolgáltatás milyen módon szolgálja ki az igényét, milyen tulajdonságokkal bír, hol lehet kapni, mennyiért, milyen szállítási feltételekkel, garancia satöbbi.
Amikor ez megvan, eljut az érdeklődés görbe csúcsára, kész a vásárlásra, hiszen már tudja mit akar vásárolni, és hol. Elmegy és megveszi. Vége.
Ha a weboldalon egyszerűen csak eladni szeretnél, akkor nagyon kicsiny eredménnyel számolhatsz. Csak annak tudsz értékesíteni, aki éppen akkor vásárolni szeretne, aki kész a vásárlásra, elszánta magát. Ezek közül is sokan a konkurrenciánál landolnak mert épp oda veti őket a véletlen.
A vásárlásra kész, elszánt látogatók a potenciális érdeklődőknek alig pár százalékát teszik ki, vagy még annyit sem.
Inkább adj tanácsot!
Ezért sokkal jobb az a stratégia, ha úgy építed fel a honlapot, hogy a vásárlás előtti érdeklődést maximálisan kiszolgáld vele. Ha megfelelő választ adsz a látogatók kérdéseire, akkor nem csak szakmai imázst, de bizalmat építhetsz.
Ha megtalálják honlapon a választ, akkor megjegyznek és előléptetnek a képzeletbeli listán azok között, akiket majd meg kell keresni a vásárlás alkalmával. Így építhetsz piacot csupán azzal, hogy ismeretterjesztő, érdekes szakmai anyagokkal és részletes információkkal szereled fel honlapodat.
Beszélj nekik a vágyaikról!
A minap beszéltem egy vállalkozóval, aki kerti bútorokat gyárt. Miután tájékozódtam, azt találtam, hogy versenytársaival egyetemben megelégszenek azzal, hogy bemutatják a termékeket, milyen anyagból vannak, milyen festést, felületkezelést kapnak és odaírják az árakat. Nyilván az alacsonyabb a nyerő. Mármint ebben a formában.
Pedig, ha leírnák a termék mellé, hogy milyen klassz felüdülést jelentenek, amikor a friss levegőt élvezzük a kertben, máris egy másik dimenzióba vinnék el az érdeklődők gondolatait. Ha szemléletesen bemutatnák azokat az előnyöket, amelyeket ezek a bútorok jelentenek, ha bemutatnák azt, mennyire jó dolog egy ilyet birtokolni, akkor máris az érzelmek pályáján kezdenének játszani.
Közismert emberi tulajdonság, hogy döntéseinket érzelmi alapon hozzuk. Ami gyakran szembemegy a logikával, mégis megmagyarázzuk magunknak logikusan. Ha elviszed egy körre érdeklődőidet egy ilyen érzelmekkel szegélyezett körre, akkor az szimpatikus lesz. Szimpátiát szerzel és bizalmat építesz.
Ha megmutatod, hogy ismered az igényeiket, és bemutatod, hogy dolgaid milyen módon szolgálják azt ki, s beszélsz erről, – akkor ez egy jó impulzus lesz ahhoz, hogy Téged válasszanak. Akár drágábban is.
Ime egy példa
Ha például virágkertészeted lenne, írj a faültetés és virággondozás témájáról, és ne csak azt mutasd meg milyen szép növényeket lehet kapni. Aki élővirágot vagy facsemetét vásárol, otthon gondozni szeretné. Tehát szívesen vesz olyan információt weboldalon, mely segíti a mindennapos kertápolásban. Vedd elő a tipikus problémákat és javasolj megoldást. Aki szereti a növényeket, szívesen elidőz majd az oldalon, ahol csupa érdekességet talál.
Ez minden műfajra érvényes. Az érdekes, ismeretterjesztő tartalmak vonzzák az olvasókat, bőséges tárházat jelentenek a téma iránt érdeklődőknek. Eközben megjegyzik neved, a weboldalad címét, a vállalkozásodat.
Ha így építed fel honlapot, biztos lehetsz benne, hogy előbb-utóbb számos megkeresést kapsz. Az emberek, a látogatók kezdenek majd más szemmel nézni Rád, cégedre, a téma szakértőjének tekintenek. Kérdeznek, érdeklődnek, és csak rajtad múlik, hogy rendelnek-e.
Nézd meg, mit jelentett ez korábbi partnereink számára!
Kezdő vállalkozásként
Az Open Doors induló vállalkozásként repülőrajtot vett, miután olyan online stratégiát kezdett alkalmazni, amit a versenytársak azóta sem tudnak követni. Ma piaci szegmensének jelentős cégeként ünnepeljük az évfordulókat.
„A weboldal még ki sem volt fizetve, amikor sikerült remek üzleteket szerezni vele. Már vagy 6 éve hetente konzultálunk.” – Mulik Sándor, Open Doors
Meglévő vállalkozást erősítve
Krisztián korábban évek óta működő vállalkozása szilárdabb lábakra állt. Kétszámjegyű növekedést értek el egyetlen év alatt a honlap köré épített stratégiával. 2014 óta hetente konzultálunk.
„Azoknak ajánlom ezt a fajta együttműködést, akik ki mernek állni a sorból, többre vágynak, mint a versenytársak.” – Kanizsár Krisztián, G-TA Kft.
Hogyan sikerült ezt elérni?
Olvasd el részletesen!
Részletesen leírtam azokat a lépéseket, amelyeknek köszönhetően a két cég eredményei nőttek. Kérd el, olvasd el Te is! A gomb megnyomása után megadhatod e-mailcímedet, ahova elküldjük a linket.