Marketing Időgép:
– Mit tehetnél vállalkozóként, cégvezetőként, ha szeretnéd meglendíteni céged üzletvitelét, s ehhez kézenfekvő módon, szívesen támaszkodnál a weboldalra?
Az online kommunikáció piaci előny
Egyik partnerünk így szólt a közös munka kezdetekor: „- Nézd meg, ez egy versenytársunk weboldala! Az látszik, mintha jó nagy cég lennének, pedig nem is így van…” – Lám, aggodalommal töltötte el, amikor a versenytárs hatásos imázst kezdett építeni csupán egy honlappal.
Vajon mi lehet a jó stratégia, amivel nem csupán ki lehet emelkedni a tömegből, de a honlap a céges marketing működő eszközévé válik sőt, pontosan mérhető eredmények forrásává lép elő?
Ha valóban olyan ilyen honlappal szeretnél kiállni, és felfuttatni az online üzletmenetet… Először nézd meg a jelenlegi weboldalt! Képzeletben lépj egyet hátra, nézz rá most elfogultság nélkül, és próbálj kicsit szigorú lenni magaddal! Tényleg csak pár percre! Itt van pár szempont, ilyen kérdéseket tehetsz fel:
– Szerinted a honlap szép? Kiemelkedő? Szembetűnő a különbség a versenytársakéhoz képest?
Amikor egy számodra fontos üzleti tárgyalásra kerül sor, feltehetően felöltöd üzleti megjelenésed, igyekszel jó benyomást kelteni. A honlap miért lenne más? Hiszen helyetted továbbítja üzeneted azok felé, akik később partnereid vagy céged ügyfelei lehetnek. Ha a weboldal szürke unalomba fullad, vagy éppen láthatóan hevenyészett módon van összerakva, nyilván nem számíthat kiemelt figyelemre. Pedig Te is ezt szeretnéd, ugye? De ha szép is, mit lehetne méág tenni? Olvass tovább!
– Harsányan kiáltja az a honlap, hogy íme, tudom mit szeretnél, itt a megoldás arra, amit keresel?
Nyilvánvalóan tudod, mit szeretnél értékesíteni és a célcsoportnak az miért hasznos… Igyekezz úgy fogalmazni, hogy potenciális partnereid, vevőid azonnal magukra ismerjenek, bizony vegyék észre, hogy megtalálták, amit keresnek. Ez olyan egyszerűen hangzik, mégis nagyon sok honlapon homályos mottókkal és idézetekkel operálnak. Az ilyen fordulatok, főleg a kommunikáció indításakor egyáltalán nem segítik a honlap célját! Beszélj a lényegről, rögtön az első pillanatban!
– Van rajta egy remek ajánlat, ami visszautasíthatatlan? Másodpercek alatt megtalálható?
Nem igaz, hogy a jó cégér eladja magát! Az interneten pláne. Ezért legyen egy ajánlatod, amit azonnal látható! Ne az árat told az olvasó arcába, hanem például szóljon arról, hogy milyen előnyökkel jár, ha most azonnal jelentkezik az érdeklődő. Ha telefonál, jelentkezik vagy rendel… Érdemes jól érthetően, részletesen megfogalmaznod, melyek azok a termékjellemzők, vagy szolgáltatási körülmények, garanciák, amelyek pozitívan megkülönböztethetnek a piac többi szereplőjétől. Nyilván, ennek pár másodperc alatt világossá kell válnia.
Ha az érdeklődő számára gyorsan átmegy, hogy jó helyen jár és azonnal kap egy szuper ajánlatot, amire lecsaphat… – mit gondolsz, felívelnek a megkereséseid? Bizony ám!
– Van rá megoldásod arra, hogy megfogd azokat is, akik csak hónapok múlva lehetnek ügyfeleid?
Amennyiben honlapod kommunikációja rendben működik, akkor is lesz egy nagyarányú közönséged, aki nem kész az azonnali párbeszédre. Az ilyen érdeklődők talán már tudják, hogy később szükségük lesz valamire, amit céged kínál, de jelenleg még várnak valamire. Talán még egyeztetni kell valamit, talán még nincsenek meg a források, talán még nem szúr az a szög eléggé…
Az ilyen érdeklődőket érdemes feliratkoztatni, vagy valamilyen módon követőkké tenni. Így később újra meg lehet őket szólítani. Ha elég érdekes maradsz számukra, azzal megjegyeznek, emlékeznek termékedre, nevedre, és céged ott lesz majd az elsők között, akiket majd megkeresnek, amikor az aktuálissá válik.
– Van rendszeresen frissülő tartalom, ami vonzza a piacodat?
A legszebb és legjobb honlap sem elég, ha süt róla, hogy hónapok óta nem nyúltak hozzá. Profi cégként otthon vagy saját területeden, bizonyára van mondanivalód, vannak szakmai újdonságok, érdekességek, amiket közölhetsz. Ezzel igazi információs szigetté változtatod a honlapot, amit a témában érdeklődők szívesen látogatnak. A gyakori publikációk emelik a szakmaiságodat, s bizony a piac szívesen áll szóba egy ilyen szereplővel. A weboldalt összekötheted a Facebookkal, s más közösségi platformokkal, ahol publikálhatsz sőt, s rendszeresen meghívhatod az olvasókat a honlapra.
Az B2B ipari honlapok és a B2C vállalkozások weboldalai eltérő módon kommunikálhatnak, de a cél mindkét esetben ugyanaz. Érdeklődőket kell szerezni, s irányítani a céghez a későbbi megrendelések érdekében. Ehhez pedig az alapvető fordulatok még ma is ezek:
Figyelemszerzés jól targetált üzenetekkel, érdeklődés felkeltése jó ajánlatokkal, bizalomépítés és az adatbázisépítés. Ha megvalósítod őket céged weboldalán, jól érezhető módon ki fogsz emelkedni a versenytársak közül. Növekedni fog azok aránya, akik emailt írnak, telefonálnak és így kezdik: „Azt olvastam honlapjukon, hogy….”
Ezt még lehet fokozni. Olvasd el következő részt arról, milyen lehet egy remek ajánlat!