Marketing Időgép:
– Mit tehetnél vállalkozóként, cégvezetőként, ha szeretnéd meglendíteni céged üzletvitelét, s ehhez kézenfekvő módon, szívesen támaszkodnál a weboldalra?
Mi az, amiből vevőd azonnal látja, hogy megérkezett?
Mi kellene ahhoz, hogy a potenciális vevők felkapják a fejüket, ha eléjük kerül céged, vállalkozásod honlapja? Hogy elfelejtsenek elkattintani, és tovább olvasva tudatosodjon bennük, hogy lám, megtalálták amit keresnek. Ha ezt felépíted és tudatosan használod, olyan kommunikációs versenyelőnyt kovácsolhatsz, amely mérhető eredményeket hoz.
Jó hír, hogy ezt akár egyetlen jól sikerült üzenettel meg lehet oldani. Egy olyan üzenetre van tehát szükség, amely a potenciális célcsoport elé kerülve ezt a hatást kelti. Annak érdekében pedig, hogy ez az üzenet ne sikkadjon el, jól láthatóan fel kell írni a honlap elejére. Legjobb, ha pontosan ezzel kezded a weboldalt, ezzel az egy üzenettel, mintegy felütésképpen, – in medias res.
A marketing üzenet odaragasztja az érdeklődőket
A ragadós weboldalak titka, hogy azonnal tisztázza az érdeklődőkben, hogy itt róluk van szó, és a megoldásról. Ezért megáll a kéz az egérrel, a szem mohón kutatja az információkat, a figyelem a képernyőre tapad. Érdemes átgondolnod, hogy legyen egy ilyen üzenet az első lépés.
Ha megkérdezünk néhány cégvezetőt, kinek szeretne eladni, jó eséllyel belefutunk ilyen válaszokba: -”Mindenkinek, akit érdekelhet az, hogy…”. Vagy: „- Minden cégnek tudunk segíteni azzal, hogy…”
Azonban vedd észre, hogy a minden, mindenki, ezek nem jó szavak a marketingedben! Helyette mást ajánlok.
Nevezd nevén a gyereket!
Nos, érdemesebb pontosabban célozni, s megnevezni azokat a potenciális cégeket, célcsoportot akik partnerek, vevők lehetnek.
Például, – „Vegyipari cégek számára gyártunk olyan berendezéseket, amelyek…”, vagy: „- Építkezők, építők, épületkarbantartók számára ajánlunk…
Az első feladat elintézni, hogy a célcsoport kétséget kizáró módon magára ismerjen.
Mondd el az egyértelműt! Vajon miért lennél a legjobb választás?
Másik szempont pedig azonnal kifejezni, hogy miért leszel a legjobb választás! Kétség sem férhet hozzá, hogy céged a legjobb választás egy sor szempontból. A honlapon pedig ezeket hangsúlyozni kell mindenfajta szégyenlősködés nélkül. Sokszor hallottam már, hogy a jó bornak nem kell cégér, meg hát ezt így nem lehet mert… – satöbbi. De igen, kell. Ha nem írod le ezeket, vagy éppen nem megfelelően domborítod, akkor senki sem fogja tudni. Képzeld azt, hogy aki a honlapra érkezik, az számodra vevő, partner lehet, és tájékozódni szeretne. Mi mással szeretnéd meggyőzni, mint azzal, hogy leírod ezeket az előnyöket?
Olvasd el, hogyan teheted ezt átgondoltan:
Gondold át, miben lehetsz jobb?
– Találd meg, miben lehet céged a legjobb, vagy éppen sokkal jobb, mint a versenytárs. Lehetséges, hogy már most is van egy jól meghatározott előny, akkor azt emeld ki! Amennyiben még nincs ilyen előny, akkor dolgozz rajta, hogy legyen. Találj ki valamit, vagy fejlesztések, korszerűsítések útján teremtsd meg meg azt a jellemzőt, vagy plusz szolgáltatást, amivel jobb lehetsz a versenytársaknál.
Tipp: kovácsolj előnyt abból, amiről a versenytárs nem beszél!
– Találhatsz olyan jellemzőket, amelyek ugyan megvannak a versenytársaknál is, de nem kommunikálják azokat. Ilyen volt korábban egy csokoládégyár reklámja, emlékszel? „- Minden táblában egy jó pohár tej van…” Vajon, más csokijában nincs tej? Hát persze, hogy van, csak éppen nem beszéltek róla. Volt egy nyomda, amely erről beszélt: „- Mi igazi tintával dolgozunk, ezért szebbek a színek!” – Mondanom sem kell, mindenki igazi tintával dolgozik…
Nyújts valódi, egyedi garanciákat!
– Kitalálhatsz olyan garanciákat, amelyek elűzik az ügyfelek kétségeit. A vevők ugyanis szeretnek bizonyosságot kapni afelől, hogy rendben mennek majd a dolgok a közös üzlet vagy kapcsolat alkalmával, legyen az bármilyen hosszú vagy rövid. Egy ipari cég hónapokat, éveket tölthet egy projekttel, egy B2C kisvállalkozó, mondjuk egy szolárium, csak pár hetes bérleteket értékesít… – mégis, lehetséges olyan garanciákat beépíteni, ami vonzóvá teszik az üzletkötést. Ilyenkor a vevőt biztosítod elégedettsége felől például egy elégedettségi garanciával, vagy megnevezhetsz más garanciákat, pl. szállítási garanciát, vagy éppen egy borkereskedő által kitalált ízgaranciát. – Ha nem ízlik, küldd vissza… Neked van ilyen ötleted?
Adj mellé még valamit!
– Hozzáadott értéket rendelhetsz a termékhez vagy szolgáltatáshoz. Egyszerű ötlet például ha nem csak értékesítesz, de díjtalan kiszállítással teszed. Vagy ha már ott vagy, akkor össze is szereled… – Néhány éve olvastam, hogy az egy áruház úgy adta át a házimozi rendszert, hogy a helyszínre szállította és összeállította…
Egy étterem adhat előételt ajándékba, a tanácsadó cég ingyenes helyzetfelmérést, egy ipari cég esetében is meg lehet találni azokat a pontokat, amelyekkel több, értékesebb lehet a szolgáltatás vagy termék a versenytársakénál.
Például egy ipari acélszerkezet gyártó cég díjtalanul biztosította vevői számára az előzetes talajmechanikai vizsgálatot, ami a az építkezés helyszínén hivatott felmérni a talaj szilárdságát, egyébként pedig törvényi előírás és az engedélyezési procedura része. Ennek költségét levették a megrendelő válláról ajándékba. Gondolhatod, hogy a költség eltörpült a várható haszon mellett, a vevő pedig szívesen vette a segítséget.
Rakjuk hát össze weboldalad marketingüzenetét!
Megvan a képlet? Tudod mit szeretnél eladni, értékesíteni. Tudod kinek szeretnéd ezt ajánlani. És megvan, miért lesz ez a legjobb megoldás. Már csak kommunikálni kell. Ehhez egyszerű a képlet, így építsd fel a marketingüzenetet:
[célcsoport megnevezése] + [terméked] + [a legfontosabb előny, haszon, amit szeret a célcsoport]
Példaként:
„Ipari cégek számára ajánlunk különleges hegesztőpálcákat, amelyek hosszabb életűek, ezért sokkal kevesebb kell belőlük. Nem csak tökéletes lesz a hegesztés, de éves szinten sok milliós megtakarítást jelent!”
„Vállalkozók figyelem! Könyvelői szolgáltatásunkat adórevizorból lett tanácsadó támogatja, partnereink számára díjtalan tanácsadással! Mi már azt is tudjuk, mit fog Öntől a hatóság kérdezni… – ezért könnyen megelőzhetjük.”
Ha ennek megfelelően építed fel marketingüzenetedet a weboldalon, számíthatsz rá, hogy az érdeklődők keze megáll az egérrel. A szemöldök felszalad, a szem pedig keresi a folytatást, a további információkat. Ez pedig siker. Hiszen megszerezted honlapoddal korunk egyik legértékesebb kincsét, a figyelmet.
A következő olvasd el, hogyan lehet ezt a figyelmet konvertálni, minél jobb arányban ügyfeleket nyerni az érdeklődők közül!