Marketing Időgép:
– Mit tehetnél vállalkozóként, cégvezetőként, ha szeretnéd meglendíteni céged üzletvitelét, s ehhez kézenfekvő módon, szívesen támaszkodnál a weboldalra?

Így konvertáld a figyelmet kapcsolattá tízszeres eredménnyel

e-mail címlista

A honlap konverzió egy folyamat, amely során az érdeklődőből ügyfél, vevő válik. Ehhez érdemes megnézni, vajon nézi honlapodat! Ha átgondolod, be fogod látni, hogy nem elég csupán értékesíteni. Az elhatározott vevők ugyanis egyszerűen túl kevesen vannak. Vajon, mit tehetnél azért, hogy többen legyenek? A honlap kiváló terep erre!

Az érdeklődők figyelmének megszerzése az első számú célod weboldaladon, ennek ellenére a figyelem csupán röpke dolog. Ma lehet a Tiéd, de holnapra talán még azt is elfelejti a mai érdeklődő, hogy Te és céged a világon van. Kapcsolattá kell konvertálnod a figyelmet, mert a piac a kapcsolatokról szól. Építs ki kapcsolatot az érdeklődőkkel, s holnap vagy a jövő hónapban egyre több megkeresésre számíthatsz. Olvasd el részletesen!

Vajon ki landol a weboldalon?

Ha az azonnali értékesítés a céljod, vagyis a hagyományos értelemben vett honlap konverzió, akkor meg kell elégedned a weboldal látogatóinak körülbelül 1-3 százalékával. Ők elhatározottan keresik termékedet, szolgáltatásodat, és úgy érkeznek, hogy azonnal vevők, ügyfelek lehetnek belőlük. Sok esetben még ez az arány is túlzó lehet. Ha van egy jó ajánlatod, ha az jól van felvezetve, ha azonnal bizalmat tudsz szerezni, ha az értékesítési folyamat megfeleően egyszerű és sima a honlapon… Már így is elég sok a HA, ráadásul biztosan körbenéznek még a versenytársaknál is…

23-25 százalék aktív érdeklődő is érkezik, akikből vásárló lehet, de még nem ma. Ők aktívan tájékozódnak, de még nem állnak készen a vásárlásra. Talán még nem elég akut a probléma, amire megoldást keresnek, még csak érlelik terveiket vagy az elhatározást, informálódnak.

55 százaléknyi nézelődő, aki bár eljutott a weboldalra, de nem potenciális érdeklődő. Talán kattintott egy érdekes bannerre, vagy a honlap linkjét találta meg valamelyik katalógusban. Most éppen figyel a honlapra, de nincs szüksége a termékre vagy szolgáltatásra.

19 százalék egyéb látogató. Kollégák, akiknek a weboldal be van állítva nyitólapnak, vagy a versenytársak, akik biztosan ellátogatnak a honlapra néha. Talán a honlapkészítők, akiknek szintén terepe a weboldal…

Azt az 1-3 százalékot, aki vásárolni szeretne, azt el kell találnod egy jó ajánlattal, egy hatékony reklámmal. De mi van azzal a  20-25 százalékkal? Ők biztosan nem vásárolnak most, de ha megfoghatnád őket, az majdnem 8-10-szer nagyobb falat a vásárlásra kész pár százaléknál… Ez biztosan nagyobb eredményt szülne!

Vajon hogyan lehetne őket megfogni, hogy emlékezzenek Rád, cégedre, amikor majd később, hetek, hónapok múlva készen állnak a vásárlásra?

Ha ezt megvalósítod, akkor a honlap konverzió emelkedik azzal, hogy a korábbi honlaplátogató visszatalál hozzád, és vásárol, rendel. Tisztában van előnyeiddel, csak téged akar, senki mást. Túlzónak találod ezt a megfogalmazást? Pedig igaz! Ha bizalmat szerzel, akár drágábban is téged választanak.

Erre nyújtunk megoldást a honlapmarketing bevált klasszikus és modern eszközeivel. Aki érdeklődik céged szolgáltatása vagy terméke iránt, de jelenleg nem elhatározott az üzletre, azt érdemes magadhoz kötnöd azzal, hogy például…

Nyújts valamilyen értékes információt, ami összefügg a látogató érdeklődésével és saját ajánlatoddal! És add azt regisztráció ellenében, díjtalanul. Legyen ez az első lépés, amit az érdeklődővel egymás felé tehettek!

– Hasonló, de értékesebb, talán személyre szabott szolgáltatást is nyújthatsz az érdeklődők számára, esetleg szakértést, elemzéseket, helyzetfelmérést, konzultációt, vagy küldhetsz próbaterméket, adhatsz valamilyen kipróbálható szolgáltatást. Lehet ez akár fizetős, bevezető áron.

– Megkérheted az érdeklődőt, hogy kövessen Facebookon. Ezt esetben nem kell elkérnie az emailcímét! A Facebook külön kalapba gyűjti vállalkozásod követőit, akiket megcélozhatsz hirdetésekkel, posztokkal, ajánlatokkal.

– Az így követőkké és feliratkozókká változtatott érdeklődőket rendre megszólíthato további üzenetekkel. Folyamatosan kommunikálhatsz feléjük, érdekes publikációkkal újra és újra eszükbe juttathathatod cégedet, termékedet, szolgáltatásod legfontosabb előnyeit.

Az így irányított kommunikációnak van egy hatalmas előnye!

A továbbiakban már nem kell csupán remélned, hogy a korábbi érdeklődők újra eltalálnak hozzád. Elküldheted hozzájuk saját üzeneteidet újra és újra. Kommunikációddal kapcsolatot építesz, elmélyíted márkaneved, növeled szakmai megítélésed. Így később kétség nem férhet hozzá, hogy céged, vállalkozásod ott lesz majd azok listájának legelején, akiket majd meg kell keresni.

Ha így építed fel kommunikációs stratégiádat, számíthatsz arra, hogy a gyér pár százaléknyi vevőjelölt helyett tízszer akkora tömegnek kommunikálhatsz. A weboldal és a köré épített átgondolt stratégia automatikusan irányítja cégedhez az érdeklődőket, s építi a termő kapcsolatokat… – Így sokkal könnyebb üzletelni!