Marketing Időgép:
„Szerezd meg a HOLNAP ügyfeleit már MA!”
Hogyan dolgozik a marketing kivitelező?
Hogyan készül egy olyan honlap, ami vállalkozásod motorjává válik?
Te is ilyen szeretnél cégednek? Ezt tedd, és nem fogsz mellé lőni.
A vállalkozók álma, hogy olyan weboldal képviselje a céget az interneten, amelyik azon túl, hogy kiváló imázst épít, fáradhatatlanul tereli be az érdeklődőket. Aki megszemléli, látja, hogy komoly piaci szereplővel áll szemben, akinek remek ajánlatai, szolgáltatásai vagy termékei vannak.
Vajon hogyan gondolkozik egy ilyen honlapgazda? Hogyan éri el, hogy a weboldal és vele együtt a webes kommunikáció hatalmasat lendítsen az üzletmeneten, és folyamatosan szállítsa az eredményeket. Az az igazság, hogy aki tudja, az általában hallgat a mosolygó bajsza alatt, mert ugyan, miért is adná közre?
Elmondom inkább én…
Szóval háromféle módon lehet a webes megjelenést alakítani.
1. Elkészíted magad vagy cégedben házon belül.
Ez elég kreatív dolog, így csinálják azok, akik előtte heteket, hónapokat készültek arra, hogy ezt tegyék. A honlap ugyanis nem csupán grafikus és technikai feladat, hanem egy jó nagy adag marketing leves, amit elég körülményes kifőzni. De mondok mást.
A legnagyobb slágerek, amikkel celeb sztárok nagy pénzt keresnek a világban, általában nem egy ember produkciói. Az előadó az énekhangjával, a szövegíró a szöveggel, a zeneszerző pedig a hangszeres alapokkal járul hozzá a sikerhez. Azok a vállalkozók, akik mindennapi munkájuk mellett marketingzsenik egyben, azon sztárokhoz hasonlatosak, akiknek jó hangjuk van, tudnak szöveget és zenét is írni mesteri színvonalon. Bizonyára vannak ilyenek, de a többség tényleg nem tudja ezt…
2. Vannak akik olyan partnert keresnek, akik pontosan elvégzik az utasításokat. Jön a megrendelő és ezt mondja: – Nézd, ezt kellene csinálni, így legyen, meg így legyen, kérem rakd össze! – Ők megvalósíttatják a saját ötleteiket.
3. Vannak, akik olyan partnereket keresnek, akik közelebb visznek a célhoz. Elmondják mit várnak és megkérdezik, mit lehet ennek érdekében tenni? Ők elfogadják a kreatív innovációt és bíznak partnerük kvalitásaiban, igaz, jól megnézik, kiben érdemes megbízni.
Vajon, hogyan dolgozik egy olyan marketing kivitelező, akiben érdemes megbízni?
Elsősorban önállóan. Olyan értelemben, mint bárki más. Biztosan Te is szakembere vagy a területnek, ahol tevékenykedsz, ő sincs másként. Ezért, ha a a segítségét kéred, akkor nyilvánvalóan érdemes hallgatnod a tanácsaira. Nem kell megmondani, hol legyen a logó mellett a menüsor a honlapon, vagy éppen milyen legyen a kezdőoldal, mert ez pont az ő területe.
Nálunk egy sor konzultáció előzi meg a tényleges munkát, mert azzal kezdjük, hogy felvázoljuk a célokat és az igénybe vehető eszközöket, vagy módszereket. Nem ad-hoc dolgozunk, hanem bevált metódusokat ajánlunk és személyre, cégedre szabjuk azokat.
Pont ezért nem kell előírni, mit tegyen partnered, mert neki sokkal jobban kell azt tudnia. Amennyiben előírod a részleteket, vagy kiveszed a kezéből az irányítást, azzal pont azt a kreativitást csapod agyon, amire pedig annyira számítasz. Pontosan elég, ha egy jó brieffel érkezel és ráhagyod a megoldást arra, aki azért van, hogy segítsen neked.
Nálunk az elmúlt hónapokban főleg olyan produkciók születtek, amelyek példaértékűek. Ezek éppen azért sikerülhettek olyan színvonalúra, mert megbízóink bizalmat adtak és elfogadták azokat a javaslatokat, amelyekért hozzánk érkeztek.
Mézes Gergő weboldala díjat nyert az „Évhonlapja” pályázaton. Ezt írta:
„Weboldalamban minden benne van, ami egy honlaptól elvárható, de korábban egyetlen honlapkészítő sem tudta megadni…” – Mézes Gergő, mezesgergo.hu
Az Open Doors eredményei elsősorban az interneten és az ott folytatott kommunikáción alapulnak. Mulik Sanyi, a marketingért felelős személy ezt írta: „Ha aktívak vagyunk az interneten, akkor tele az üzlet vevőkkel. Egy olyan stratégiát tanultunk Gábortól, ami folyamatosan hozza az eredményeket.” – Mulik Sándor, open-doors.hu
Ezeket a honlapokat jól bekentük honlapragasztóval, de…
Vajon Te mit tehetnél, hogy magasan kiemelkedj a tömegből?