Marketing Időgép:
“Szerezd meg a HOLNAP ügyfeleit már MA!”

Mérnökien pontos facebook hirdetés

Maximális hatás, minimális költség… – Te is így csinálod?

Ha jól sikerül, szíven találod a célcsoportodat akár rögtön elsőre. Nincs mellélövés, csupán hatásos hirdetések, amelyek megtöbbszörözik eredményeidet.

Mielőtt elhatároztam, hogy „papírra” vetem ezt a posztot, korábbi emlékek jutottak eszembe egyetemi évekből, amikor megtanultuk, hogy egy mérés nem mérés. Ha valaminek szeretnéd megmérni egy jellemzőjét, súlyát, hosszát vagy koordinátáit, több mérést kell alkalmaznod, mert hibaszázalékokkal mérsz, ezért minél többször méred meg, annál pontosabb lesz a végeredmény.

A hirdetések világában sem érdemes egyetlen hirdetést alkalmazni, bármit is hirdetsz. Mert egyáltalán nem biztos, hogy az első hirdetésszöveg lesz, ami szíven találja a célcsoportodat. Nagyon valószínű, hogy nem elsőre sikerül a díjnyertes hirdetést megírni.

Pedig Te ezt szeretnéd, ugye? Ezt kell tenned!

Ezért a jobbak több hirdetést írnak, párat biztosan. A még jobbak képesek akár 1-2 tucat hirdetést is megírni, hogy aztán a piac eldöntse, hogy melyik a leginkább vonzó. Amikor kiderül, hogy melyikre kattintanak a legtöbben, a többit akár ki is lehet kapcsolni. Te is így csinálod?

Mondok egy még jobbat!

Gondolkozz el azon, hogy, terméked vagy szolgáltatásod milyen hasznot nyújt azoknak, akik megvásárolják vagy igénybe veszik. Írd le azt is egy papírra, hogy milyen problémáját oldja meg vele vevőd, ügyfeled… – és végül tippként itt egy harmadik kategória, méghozzá valamilyen titok, ott lapul a portékád mögött, ami lehet egy jó előny, amit biztosít az ügyfeleknek…

Haszon, probléma, titok…

Szóval írd fel magadnak, hogy haszon, probléma, titok…, majd írj melléjük három hirdetést egyenként. Példák a haszonra:

– Már régen jobban menne az üzlet, ha olyan kütyüje lenne, ami háromszor gyorsabb…
– Megnégyszerezhetné a bevételt, ha a legjobb döntéseket hozhatná pillanatok alatt…
– Egy hasonló vállalkozás 40%-kal növelte értékesítését, nézze meg, hogyan!

Példák a problémára:

– Ön is unja, hogy a időnként visszaesik a forgalom? Ezentúl többé nincs uborkaszezon!
– Hiába beszél, rendszeresen csúsznak a munkatársak a határidőkkel? Olvassa el, mit tegyen!
– Állandó kintlévőségek hajszolása helyett olajozott üzletvitelt folytathat, ha követi…

A jó üzlet titkai:

– Vajon mi lehet a titka annak, hogy kintlévőségei mindig időben beérkezzenek?
– Hogyan lehetne elérni, hogy az üzlet magasabb fordulatszámon pörögjön?
– Egy kevesek által alkalmazott módszer, ami megoldja cégében a …

A lényeg, hogy saját termékedre, szolgáltatásodra írj egy ilyen hirdetéshármast, egyet a haszon, egyet a probléma és egyet a titok témakörben. Majd szépen készíts egy facebúk kampányt, azon belül 3 hirdetéscsoportot, benne egyenként a három-három tematizált hirdetéssel.

Ha követed ezt a hirdetési módszert, hamarosan kiderül, hogy célcsoportod melyik témára az érzékeny, a hasznot ígérő, a problémamegoldó vagy a titokzatos hirdetésekre. Azon belül pedig gyorsan elválik, melyik hirdetés a leginkább vonzó, melyikre kattintanak a legtöbben.

Valószínűleg a legvonzóbb lesz az, amelyik a legkevesebb kattintási díjjal fut majd, maximalizálva az érdeklődést és a legtöbb érdeklődőt éri majd el.
Sikeres hirdetőkampányt kívánok!