Marketing Időgép:
“Szerezd meg a HOLNAP ügyfeleit már MA!”

Eredményes honlap, mérhető eredmények

eredményes honlap

Hogyan mérhetném a honlap konkrét hasznát?

Eredményes honlap, kristálytiszta megtérüléssel

Ismerős ez a probléma? “Nem látom a közvetlen kapcsolatot a honlapom, a költségek, és a valós eredmények között.”
Talán Rád is igaz ez? Szeretnéd mindig pontosan látni, hogy a honlapra fordított pénz valós eredmények formájában megtérül?

Kevés kivétellel elmondható, hogy a cégek, KKV-k honlapja a vállalkozás koncepciójának megfelelően profitorientáltak. Vagyis a honlapnak bevételt, profitot kell hoznia, legalábbis jól meghatározható módon helye kell, hogy legyen abban a folyamatban, amely az üzletszerzést célozza.

Az a vállalkozás, amelyik nem építi be üzleti folyamataiba a honlapot, tulajdonképpen megalapozatlanul vár attól bármilyen eredményt.

Számszerűsítsd eredményeidet! Forintban…

Az eredmények pedig akkor jók, ha számszerűsíthetők. Ha egyébként igen helyesen azt várod a weboldaltól, hogy az ügyfeleket, vevőket tereljen cégedhez, akkor érdemes azonosítani azokat az ügyfeleket, akik a honlap közreműködésével kerültek az értékesítés folyamatába. Ezen ügyfelektől származó bevétel szembeállítható a honlap költségeivel, tehát a végén látni fogod, hogy a honlapra vagy hirdetésre való ráfordításaid milyen ütemben, mikor térülnek meg.

Érdemes kitűzni egészen konkrét célokat

Ha a kampányt úgy alakítod ki, hogy minél több látogatót hozzon a weboldalra, az ügyes törekvés! De még jobb, ha megtoldod a dolgot azzal, hogy előkészítesz egy klassz ajánlatot, amelyet csak a kampányból érkező látogatók láthatnak. Miután megvizsgálod, mennyi ügyfelet hozott a kampány, mekkora bevétellel, máris számszerűsíthető eredményeket látsz és mérlegelheted őket.

A konklúzió tehát egyszerű. Ha a honlapra vagy a hirdetésekre költött pénzek megtérülését szeretnéd látni, azonosítani, számszerűsíteni kell annak eredményeit a bevételek között. Ha szem előtt tartod, hogy egy eredményes honlap folyamatainak célja mindig számszerűsíthető, soha nem lehet kérdéses a ráfordítások és az eredmények összefüggése.

A célt pedig elhelyezni egy teljesen külön aloldalon

Ezért a hirdetésből a honlap bizonyos aloldalára érdemes terelni az érdeklődőket, amelyen egy gondosan előkészített ajánlat várja őket. Ilyenkor az ajánlat a hirdetés szerves folytatása legyen, így jó pálya azoknak, akik egyébként konkrétan érdeklődnek dolgaid iránt, hiszen azért kattintottak a hirdetésre…

Ezt a bizonyos aloldalt, amely a hirdetésből érkező érdeklődőket fogadja, illetve a kimondottan számukra előkészített ajánlatot tartalmazza, landing oldalnak nevezzük. Itt landolnak azok a érdeklődők, akiket fizetett hirdetéssel ide irányítasz. A landing oldal látogatóit külön statisztikázhatod, ide csak azok érkeznek, akiket a kampány során szereztél. Ha a beérkező megrendeléseket, megbízásokat összeveted a kampány költésével, azonnal láthatod a megtérülést.

Ha így szervezed honlapodat, mindig össze tudod vezetni az eredményeket a ráfordításokkal, s ez valódi, tiszta képet mutat a weboldal hatékonyságáról.