Marketing Időgép:
“Szerezd meg a HOLNAP ügyfeleit már MA!”

Változtasd honlapodat kapcsolatépítő klubbá, kapcsolatépítés

kapcsolatépítés

Honlapod sokkal jobban hasonlít egy kapcsolatépítő klubhoz, mint gondolnád!

Kevés az ügyfeled? Több vevőt is ki tudnál szolgálni, s ehhez szívesen támaszkodnál honlapodra? Akkor itt az ideje, hogy foglalkozz a többséggel!

Már vagy évtizede, sőt régebben hallgatjuk, hogy szerezz vevőt honlapoddal és az online vevőszerzés meg satöbbi… – Pedig csak kevesen vannak, a weboldalon igazi vevőszerzést valósítanak meg, az online vevőszerzés klasszikus felfogása inkább a hiedelem kategóriába tartozik. – mondhatom ezt marketingesként is.

De mi van helyette? Kapcsolatépítés

Az igazság az, hogy a honlap látogatói közül csak nagyon kevesen válhatnak azonnal partnerré, vevőkké. Legalább tízszer többen vannak akiket ugyan érdekel a téma, de leginkább információkat gyűjtenek területeddel kapcsolatban. Információt gyűjtenek, vizsgálják annak lehetőségét, hogyan oldhatják meg problémájukat, hogyan elégíthetik ki igényeiket, mennyire megfelelő a megoldásod számukra, legyen az termék vagy szolgáltatás. Nem lesznek azonnal vevők! Ezért jó cél lehet a kapcsolatépítés, hiszen a megbízás, a megrendelés talán csak hetek, hónapok múlva esedékes, akkor lesz aktuális, akkor érnek meg a tervek, vagy éppen akkor kerül sorra.

Vajon hogyan lehetne megfogni ezeket az érdeklődőket, hogy emlékezzenek cégedre, amikor majd később, hetek-hónapok múltán készen állnak a vásárlásra?

Érd el, hogy megismerjenek, emlékezzenek rád!

Ebből a szempontból a honlap sokkal inkább hasonlít az értékesítési osztály helyett egy üzleti kapcsolatépítő klubra. Vagyis azt kell elérni, hogy a potenciális partnereddel megfelelő kapcsolatot alakíts ki. Jó megtervezni a lépéseket és érintéseket, amelyeken át elvezet az út odáig, hogy felismerje értékeidet és lássa, hogy az általad nyújtott megoldás ideális számára, és bizalommal legyen irántad.

– Nyújts valamilyen értékes információt, ami összefügg a látogató érdeklődésével és ajánlataiddal. Add ezt regisztráció ellenében, díjtalanul. Legyen ez az első lépés, amit egymás felé tehettek.

– Értékes, talán személyre szabott szolgáltatást is nyújthatsz az érdeklődők számára, esetleg szakértést, elemzéseket, helyzetfelmérést, konzultációt, vagy küldhetsz próbaterméket. Lehet ez akár fizetős, bevezető áron.

– Próbálj meg segítséget nyújtani azzal, hogy előre elküldesz egy sor olyan információt, ami segít a szolgáltatással vagy termékkel kapcsolatos gyakori kérdések megválaszolásában. Mindenkinél jobban ismered a területeddel kapcsolatos problémákat, tehát segíts azokat elkerülni a vevő, partnerjelölt számára. Ez egyértelmű segítség. Ha sikerül ezt a szakmai segítséget megfelelően kommunikálni, azt célcsoportod értékelni fogja. Világíts rá, hogy veled nem csak terméket, szolgáltatást kap, de olyan partnert, aki jó szívvel segít elérni a célokat!

– Folytasd ezt a kommunikációt megfelelő rendszerességgel, hogy beégesd márkádat az érdeklődők tudatába. Úgy intézd, hogy minden információ, amit közvetítesz feléjük, az valamilyen módon értéket képviseljen. Így örömmel fogják venni azokat és szívesen elolvassák.

– Az így követőkké és feliratkozókká vált érdeklődőket rendre megszólíthatod további üzenetekkel. Folyamatosan kommunikálhatsz feléjük, ezzel újra és újra eszükbe juttathatod cégedet, termékedet, szolgáltatásaid legfontosabb előnyeit.

Ennek az irányított kommunikációnak van egy hatalmas előnye! Pontosan ez:

A továbbiakban már nem kell csupán remélni, hogy a korábbi érdeklődők újra eltalálnak cégedhez és vállalatodhoz. Kommunikációddal kapcsolatot építesz, elmélyíted márkaneved, növeled szakmai megítélésedet. Így később kétség nem férhet hozzá, hogy Te és vállalkozásod ott lesz majd azok listájának legelején, akiket majd meg kell keresni, ha eljön az üzlet ideje.

Mi pont ilyen megoldásokat nyújtunk, így építjük fel webes kommunikációdat, és segítünk céljaid elérésében.