Marketing Időgép:
“Szerezd meg a HOLNAP ügyfeleit már MA!”

A jó hírlevél aranyat ér!

aranyat érő hírlevél

Az emailmarketing az utóbbi években nem vesztett népszerűségéből, erősen növekszik tudatos felhasználóinak száma. Itt azokat értem, akik előre tervezve próbálnak felépíteni valamilyen hírlevél stratégiát, amivel kiemelkedhetnek a levélszemét mindennapos áradatából.

Ugyanis nem elég elküldeni a levelet, el kell érni, hogy elolvassák. Különben nem ér semmit az egész. Ha eléred, hogy címzettjeid jó arányban végigolvassák leveleidet, az azt jelenti, hogy időről időre eszükbe jutatthatod cégedet, újra és újra megszólíthatod őket. Ha ennek során meggyőzöd őket, hogy Téged érdemes választani, megtöbbszörözheted a megrendelők számát, vagy több visszatérő ügyfélre tehetsz szert.

Kinek küldjünk hírlevelet?

A címeket először is meg kell szerezni. Meg kell találni, hogy mit kínálhatsz a honlapon, amiért cserébe potenciális ügyfeled megadja elérhetőségét. Ezt cége válogatja, de jó ötlet lehet tanulmányok, hasznos információk kínálata, de lehetséges próbatermék, termékminta küldése, esetleg valamilyen teszt, felmérés elvégzése az érdeklődő számára. Jó ötletnek tűnhet az árlista megtekintését regisztrációhoz kötni. Vagy kitalálni egy bevezető terméket, szolgáltatást ami ingyenes vagy alacsony díjért igényelhető. Ennek megvásárlásával a jelentkező megtapasztalhatja a céggel való kommunikációt, ízelítőt kaphat az együttműködésből. Erre a jó tapasztalatra építve aztán felépíthető egy olyan email kommunikáció, amelynek minden fejezete újra a céged felé irányítja címzettek figyelmét.

Egy jó hírlevél nem feltétlenül eladni akar

Ismerős a következő? “Szoktunk köremaileket küldözgetni, de soha nem jönnek megrendelések utána, úgyhogy kezdünk belefáradni!”

Ha csak úgy leírod a címzetteknek, milyen aktuális ajánlatod van, esetleg akciókkal kínálod meg őket, ne vedd zokon, ha leiratkoznak! A tájékoztatlan cégek többsége úgy véli, ha szerez egy hatalmas email listát, és kiküldi ajánlatát több ezer címzettnek, majd csak vásárol valaki… Ez azonban elég laikus hozzáállás.

A jó hírlevél ahelyett, hogy ajánlatokkal bombázná a címzetteket, inkább edukálja őket. Érdemes olyan információkat csepegtetni számukra, amelyek világossá teszik, hogy Te és céged a megfelelő választás. Jó a terméked? Írd körül miért érdemes azt választani a versenytársaké helyett. Közben vigyázz rá, hogy ne a termékről beszélj, hanem arról, milyen hasznot jelent az a potenciális ügyfél számára.

Rossz példa, mert a termékről beszél: “Hegesztőcsúcsaink wolfram-titanium ötvözetből készülnek, ISO minőségirányított körülmények között…”

Jó példa, mert az ügyfél hasznáról szól: “Hegesztőcsúcsaink hosszabb élettartammal, 4-szer annyi ideig szolgálják gyártási folyamatait, így ritkábban kell cserélnie őket. Ezért már középtávon is jelentős megtakarítást könyvelhet el…”

Ha ezzel a szemlélettel építed fel híreidet, sokkal többen olvassák majd érdeklődéssel, mert érdekesek, tanító jellegűek, és az olvasó hasznát szem előtt tartva magyarázzák az előnyöket.

Tanítsd meg tehát érdeklődőidnek, miért érdemes cégedet választani!

Követő hírlevelek a korábbi ügyfelek számára

Azok az ügyfelek, akik már vásároltak, megrendeltek valamit, jó ismerősök. Már tudják milyen Veled együttműködni, nem kell mindent újra elölről kezdeni. A melegen tartott kapcsolat új megrendeléseket hozhat, tehát nem érdemes a korábbi vevőket magukra hagyni. A hírlevél remek eszköz lehet arra, hogy kikérd a véleményüket adott kérdésben, ami termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos. A döntéseknél remek támpont lehet a korábbi ügyfelek tapasztalata. Tájékoztathatod őket a cégnél történő fejlesztésekről, és persze arról, hogy azok mennyire hasznosak lehetnek számukra, a következő megrendelés alkalmával…

A hírlevelek automatizálása

A legszebb az egészben, hogy a hírlevelek automatizálhatók: Az automatizált hírleveleket természetesen csak egyszer kell megírni. Bekészíthetsz egy egész sor hírlevelet, amelyek előre tervezett témákat taglalnak, előre beállított időzítéssel követve egymást. Ezzel teljessé válhat a feliratkozottak edukációja, mert minden feliratkozó megkapja az összes levelet anélkül, hogy ehhez manuálisan be kellene avatkozni.

Azt gondolod nem olvassák el a leveleidet?

Akik feliratkoztak, azok nagy valószínűséggel érdeklődnek terméked iránt, számíthatsz rá, hogy elolvassák. Mégis, vannak olyan vélekedések, hogy például az ingyenes e-mailcímről feliratkozók elenyésző arányban válnak ügyfelekké. Ha így érzed Te is, megszűrheted a feliratkozókat azzal, hogy nem fogadsz ilyen email címekről regisztrációt.

Megfontolhatod akár a hírlevelek elolvasásának honorálását. Egy jó hírlevél szoftver ugyanis képes rögzíteni az egyes feliratkozottak levélnyitási arányát. Felajánlhatsz valamilyen ajándékot vagy nyereményt azoknak, akik bizonyos százalék fölött elolvassák a számukra küldött leveleket. Vagy ez már sok lenne? Döntsd el Te magad!