Marketing Időgép:
„Szerezd meg a HOLNAP ügyfeleit már MA!”

5 honlap hiba, ami hatástalanítja weboldaladat

honlap hiba

5 honlap hiba, mint 5 gonosz manó, akik ellened dolgoznak, pontosabban honlapod eredményességét döntik porba. Kerüld el őket, és élvezd, hogy a piac másként néz rád, mint a versenytársakra!

  • Ha így teszel, a piac felfedez téged,
  • Jó lehetőséget nyersz arra, hírnevet szerezz,
  • Magasabb árakkal is sikerrel értékesíthetsz, mert egyszerűen Te kellesz, senki más…

Első honlap hiba a gagyi imázs

Ha ránézel egy honlapra és lerí róla, hogy a rendszergazda építette, vagy egy jóismerős, esetleg egy “programozó” cég… Kár érte.

A honlap, aminek azt a szerepet szánod, hogy széles körben meggyőzze az embereket üzletviteled értékeiről, profi szolgáltatásodról és profi termékedről, – nos, annak nyilván profinak kell lennie. Már csak kiállását tekintve is. Amennyiben tényleg profinak szeretnél látszani vevőid, megrendelőid, ügyfeleid szemében, egyszerűen nem engedheted meg magadnak, hogy honlapod ne legyen az.

Ezért sürgősen számold fel honlapodat, ha úgy érzed, hogy egyszerűen nem elég profi. Ha már Te is úgy érzed, biztos lehetsz benne, hogy az elfogulatlan közönség méginkább észreveszi. Ez elég egyértelmű hátrány, mert a versenytárs egy remek honlappal rövidtávon lekörözhet. Olyan ziccer, amit nem kellene megengedni neki…

Második hiba: a jó címsor vagy a jó ajánlat hiánya

A többség totojázik, nem a témáról beszél, talán valami homályos céges filozófiát szeretne lenyomni a látogatók torkán, miközben nem veszi észre, hogy el kellene adni a cuccot.

Ehhez pedig egy klassz ígéret kellene, ami odaragasztja a megoldást keresőket a honlap elé. Egy remek ajánlat is kellene, amire egyszerűen nem lehet nemet mondani. Ehhez szükséges némi kreativitás, mert ezen bizony gondolkozni kell, de ha megvan, bizony nagyobbat durran, mint holmi 50%-os akció…

Harmadik hiba: Az egyértelműség hiánya

Valami szégyenlős érzés akadályozza, hogy megmondjuk a honlapon az ukázt. Talán azt gondoljuk, hogy majd a a vevő tudni fogja mit tegyen. Pedig a vevő ember, akinek motivációra, piciny benyomásokra van szüksége, és mint ember, irányítható.

Ezért érdemes leírni pontosan, mit kellene tenni ahhoz, hogy éljen az egyébként kiváló ajánlattal. Képletesen meg kell fogni a kezét és vezetni. El kell mondani az egyértelműt is még egyszer, hogy biztosan megértse. Például ahhoz, hogy továbblépjen, meg kell nyomnia a gombot. Ha most megnyomja, ez és ez fog történni. Ha leírod, pontosan mit vársz el tőle az adott helyzetben, és főleg mit várhat ő a következőkben, sokkal könnyebben fogja megnyomni a gombot…

Negyedik hiba: a szerénység

Úgy gondolod, hogy az öndícséret hamis? Gondolj a célra. A filozófiára, amit korábban úgy odaírtál volna a honlap elejére. A küldetésedre… arra a dologra, ami könnyebbé teszi partnereid üzletvitelét, ha Téged választanak. Ami megkönnyíti mások életét, ha tőled vásárolnak… Gondolj arra, mennyire biztos vagy benne, hogy ezek a dolgok, amiket értékesítesz, amivel segítesz másoknak, mennyire jók. Gondolj arra, mennyire biztos vagy ebben.

Akkor most miért lennél szerény? Igenis mondd ki, hogy ezek a dolgok jók! Sőt a legjobbak! Miért ne mondanád el a világnak, ha tényleg jók? Sőt, vegyél rá másokat is, hogy mondják el ők is a honlapodon!

Ötödik hiba: Megfelelni a vélt sztenderdeknek.

Munkám során találkozom ilyen véleményekkel:

A mi szakmánkban ezt nem így szokták… Nem, ez nem írhatjuk ki így, mert ezt nem fogadják el… Nem, ezt nem lehet így mondani, mert ezek nem mi vagyunk…

Vagy amikor egy kész, egyébként remek reklámüzenetet megvéleményeztetik pár kollégával, s azok elkezdik kifikázni azokat a lényeges elemeket, amik a savát-borsát adják… A maradék egy vérszegény, lecsupaszított mondanivaló, ami már nem tér el a szokásos unalmas sztenderdektől, pont ezért nem is eredményes.

Szóval, ha más akarsz lenni, mint a többiek, akkor érdemes jól megfeszegetni a határokat. A reklámüzenet, amiért kapod a kritikákat a kollégáktól, az ügyfelektől, a családtól… – az jó reklám!

Ne hagyd magad befolyásolni, szoktasd piacodat ahhoz, hogy neked másfajta reklámod van, mint a többieknek! Így fog hozzászokni a piac, hogy téged más szemmel mérjen, másként vegyen figyelembe. Ez pedig jó!

Ha elkerülöd ezt a honlap hibasorozatot, és egyenként dolgozol a fenti területek átépítésén, az rövid időn belül mérhető eredményeket fog hozni üzletviteledben. Több vevőt, akik csak téged akarnak, senki mást…