Marketing Időgép:
“Szerezd meg a HOLNAP ügyfeleit már MA!”

A honlap kommunikáció 3 eleme

honlap kommunikáció

Csupán döcög az üzlet az interneten? Mit tehetsz, hogy honlapod felpörgetett motorként hajtsa eredményeidet egyre feljebb?

Így tervezd a webmarketinget, hogy a Te vállalkozásod is jó nagyot erősödjön az interneten.

Első szabály, adj értéket!

Olyan egyértelműnek tűnik, hogy van valamilyen terméked vagy szolgáltatásod és az értékes a célpiac számára. Valóban, legtöbbünk ezt nyilvánvalónak tartja, de lehet, hogy volna mit javítani a kommunikáción.

Mielőtt elkezdesz beszélni róla, érdemes megnézni, hogy vajon egy nyelvet beszélsz-e a piaccal. Képzelt el, hogy nyomtatókat értékesítesz, amelyek hatalmas sebességgel képesek papírlapok tucatjait telenyomtatni. Viszont nem vetted észre, hogy a piac a festéktakarékos nyomtatókat keresi. Nyomtatóid ráadásul tényleg festéktakarékosak, ezt azonban nem kommunikálod elég intenzíven. Miközben nyomod a reklámot a gyors nyomtatókról, nem emelkedik jelentősen az értékesítés. Azonban, ha a festéktakarékos jellemzőt kezded kommunikálni, akkor beindul az üzlet. Ez persze egy leegyszerűsített példa, de rávilágít arra, hogy ugyanazt a terméket többféle kommunikációval is el lehet adni, érdemes megkeresni azt a változatot, ami a leginkább hatásos.

Másrészt lehetetlen olyan terméket vagy szolgáltatást eladni online, amire másként sem lenne vevő. Ha valamelyik terméked kifutott, vagy már nem elég vonzó, a termékpálya végén tart, akkor azt online is csak elvétve fogják vásárolni.

Második szabály: A hegy megy Mohamedhez…

Avagy el kell juttatnod termékedet, szolgáltatásodat a vevőknek. Teljesen elavult az a megközelítés, hogy majd első leszünk a gugliban, akkor majd sok vevőnk lesz. Nem lesz.

Ezért mára érdemes kalkulált marketing büdzsével nekifutni az online értékesítésnek. Már az internet előtti időkben, amikor a hirdetőújságok voltak a menők, a cégek éves keretszerződéseket kötöttek arra, hogy milyen gyakran, milyen tartalmakkal jelennek meg. Ma, amikor a hirdetőújságokat elsöpörte az online média, csak a hirdetések helye változott meg. A tény, hogy hirdetéseiddel a piac elé lépj, az maradt a régiben.

Ezért ha létezne még a hiedelem, hogy weboldalad valamiféle ingyenesen vevőt csináló gép, akkor szeretném eloszlatni. A prosperáló cégeknél az internetes értékesítés és marketing szépen megtervezett folyamat, annak velejáró költségeivel együtt.

Harmadik szabály: legyen ajánlatod!

Sokszor találkozom olyan weboldalakkal, ahol le van írva, mivel foglalkoznak, de nincs ukáz. Nincs konkrétan odavetve, hogy mit kellene tennem ahhoz, hogy vásároljak, megrendeljek, vagy felkeressem az adott vállalkozást.

Vajon, hogyan lehetne motiválni a honlapon a vásárlási döntést? Egyszerű módja, ha például felajánlasz egy letölthető kupont, aminek igénybe vétele határidőhöz kötött. Vagy éppen edukálhatod célcsoportodat egy letölthető infócsomaggal. Tanítsd meg, miért is érdemes hozzád fordulni!

Az is lehet, hogy azt gondolod, hogy minden le van írva a honlapon. Miközben talán csak számodra egyértelműek a dolgok, mert Te minden nap ezzel foglalkozol. A leendő ügyfelek azonban több információra vágynak, számodra egyértelmű infókra. Nem olyan nagy dolog odaírni, mi fog történni. – Igen, kedves látogatónk, ha most megnyomja a gombot, akkor perceken belül megkapjuk jelzését és munkatársunk hamarosan visszahívja. Kollégánk neve: … – és odaírod azt is, ki fogja keresni… Az ilyen világos és részletes ukáz nem csak bizalmat épít, de profi imázst épít.

A weboldalak kommunikációjának 3 alapvető eleme:

  • Az érték, ami világos, rögtön az első másodpercben
  • Eljuttatni tömegekhez, hirdetőkampányokkal
  • Ukáz, ami elmondja a honlapon, mit vársz a látogatóktól

Ha ezt rendszerbe foglalod, és ennek megfelelően építed fel honlapod kommunikációját, akkor számíthatsz rá, hogy jól érzékelhető módon fogja meglendíteni üzletviteledet.