Marketing Időgép:
“Szerezd meg a HOLNAP ügyfeleit már MA!”

Email marketing és WordPress. Hogyan?

e-mail marketing

A WordPress honlap kiváló előnye, hogy felépítésénél fogva számos beépülő modul működését támogatja. Ráadásul elterjedtségének köszönhetően a piacvezető e-mailküldő rendszerek kiemelt figyelmet szentelnek a WordPress honlapokkal való kompatibilitásnak. Alkalmazásával programozói gyakorlat nélkül is remek eszközöd lesz az e-mailcím gyűjtésre!

Olvasd el, hogyan valósíthatod ezt meg 3 egyszerű lépésben!

Szerencsére egészen könnyen fejest ugorhatsz az e-mail marketingbe! Néhány egyszerű eszköz beszerzése és pár tipp után jó úton leszel ahhoz, hogy növekvő számú feliratkozókat szerezz. A velük való ügyes kapcsolattartás során szélesítheted eredményeidet, nagyszerűen konvertálhatod az érdeklődőket vevőkké, ügyfelekké.

Mit várhatsz az e-mail marketingtől, és hogyan válik előnyödre, ha beveted?

Olyan stratégiáról van szó, amivel sikerrel népszerűsítheted üzletedet, szolgáltatásodat vagy termékeidet. Ezt a folyamatot gyakran kampánynak nevezzük, amikor több levél során, több érintéssel építesz kapcsolatot a feliratkozókkal. Tájékoztatod őket terméked vagy szolgáltatásod előnyeiről és motiválod őket, hogy vásároljanak, rendeljenek, vegyék igénybe szolgáltatásodat.

Manapság, amikor a marketingzajban már talán nem is halljuk egymás hangját, kicsit idejétmúltnak tűnhet az e-mail, de ez ne vegye el a kedved, az e-mail marketing ma is igen hatékony üzleti eszköz!

Az e-mailnek számos előnye van, ezek közül néhányat itt olvashatsz:

– növeli weboldalad látogatottságát, elkalauzolja az érdeklődőket a honlapodra
– erős kommunikációs kapcsolatot jelent, amit eredménnyel használhatsz üzletviteledben
– szelektál és kvalifikál – aki elolvassa, az igenis érdeklődik céged dolgai iránt
– növeli értékesítésedet, ezzel együtt hozzájárul éves eredményeidhez
– ráadásul költséghatékony, e-mailt küldeni olcsó és időtakarékos. Főleg, ha automatizálod!

Első lépés: Találj egy e-mail marketing szolgáltatót!

Azaz egy hírlevélküldő rendszert, ami színvonalasan kiszolgálja igényeidet, a szolgáltatása sokrétű és profi. Két ilyen rendszert ajánlok, ezek a Getresponse és Mailchimp.

Ezekre általában elmondható, hogy:

– Minden főbb jellemzőt szolgáltatnak, amelyekre szükséged lehet, mint például az célhoz igazítható e-mail listákat, levélmintákat, és az automata levélküldést.
– Skálázható szolgáltatást kínálnak, vagyis kezdőknek és hatalmas listák tulajdonosainak is kínálnak megfelelő szolgáltatáscsomagokat.
– Részletes statisztikákat nyújtanak arról, milyen eredményekkel olvassák leveleidet a címzettek.

A GetResponse már évekkel ezelőtt is beszélt magyarul, sőt egyéb előnyei is vannak:

– Egyszerű és intuitív felületen dolgozhatsz, tele remek funkciókkal, igazi kánaánt nyújt az e-mail marketing művelőinek.
– Automatizálhatod leveleidet, megfelelő autoreszponderek alkalmazásával.
– A/B tesztelési lehetőséggel tesztelheted leveleidet, így egyértelműen láthatod, melyik üzenet a nyerő.
– 12.75 dollártól indul a tarifája, amit havonta kell megfizetni, ez egyáltalán nem húzós költség.

Egyszerűen integrálhatod a WordPress honlapodba. Igen, a Getresponse külön pluginnal kedveskedik a WordPress használóinak. Csak installálod és máris készítheted a feliratkozó űrlapot, ami automatikusan továbbítja a feliratkozók adatait a GetResponse fiókodba.

A kedvencem, a Mailchimp!

Ez látszik az első számú hírlevélküldő rendszernek, amit a WordPress templétek támogatnak. Azaz minden komoly WordPress-es feliratkoztató űrlapnak és popup beépülő modulnak van Mailchimp támogatása, ezért érdemes megismerkedni vele..

Ellenben nem beszél magyarul, vagyis azoknak ajánlott, akik valamicskét értenek angolul. Nem kell nagy dolgokra gondolni, az ilyen rendszerek beállításához kábé 200 szót kell ismerni, annyi pont elég is lesz…

Kulcsjellemzők:

– Ajánl egy bizonyos kampány építőt, amivel gyerekjáték beállítani egy egész hírlevélsorozatot percek alatt.
– Természetesen van automatizációja, amivel előre programozott levelek küldhetők.
– Lenyűgöző levélszerkesztőt használhatsz, drag-n-drop szerkesztheted meg a legklasszabb hírleveleket. Rengeteg előre beállított sablonból választhatsz.
– Nagyszerű analitikát nyújt ahhoz, hogy tájékozódj kampányod sikeréről.
– Már havi 10 dollárral beindíthatod kampányodat.

Így integrálhatod a WordPress honlapodba:

Letölthetsz hozzá egy bizonyos plugint, aminek neve Mailchimp for WordPress, ez egy dedikált eszköz, amit kapcsolhatsz Mailchimp fiókodhoz és működik is. De mint mondtam, az összes neves űrlapkészítő és popup alkalmazásnak van Mailchimp exportja, úgyhogy a Mailchimp-et bekötni igazán vajas zsemle. Ezért imádjuk a WordPress rendszert.

Második lépés: Meghívni a látogatókat, hogy iratkozzanak fel!

Ehhez két összetevő kell, egyik a feliratkozó form, a másik pedig az a vonzó dolog, amiért az érdeklődők megadják e-mailcímüket. Tapasztalataim azt mondják, hogy a feliratkozó form a könnyebb falat.

A népszerű és profi WordPress templétek ott tartanak, hogy saját, egyszerűen létrehozható feliratkozó formot kínálnak nekünk. Ezzel gyerekjáték egy-egy form létrehozása, sőt alapból továbbítják a feliratkozók adatait a Mailchimp rendszerébe.

A másik módja a form elkészítésének, hogy a hírlevélküldő rendszer előre elkészített formjait illeszted be a honlap szerkesztőfelületén. Igazából mindkettő gyerekjáték, ha egyszer átnézed a folyamatot és vagy kettőt gyakorlásként megcsinálsz, akkor a harmadik már kisujjból fog menni.

Ráadásul hegyekben állnak a feliratkoztató formokat generáló modulok, amelyek azonnal működőképesek. Tesztelj párat és válaszd ki a számodra leginkább szimpatikusat!

A feliratkoztató formok kialakításánál érdemes az egyszerűségre törekedni. A jól átlátható, pillanatok alatt kitölthető feliratkozó űrlapok jól konvertálnak, de minél inkább bonyolítod a dolgokat, annál kevesebb embernek lesz kedve feliratkozni.

A feliratkozást érdemes minél több helyen elhelyezni a honlap oldalain. Vannak olyan tipikusan ideális helyek, mint az oldalsáv. Ott például csak egyszer kell elhelyezni, és mivel az oldalsáv mindig ott van oldalt, hát szépen megjelenik a feliratkoztató rész is minden aloldalon.

Használj akár popup ablakokat a figyelem felkeltésére! Tudom, most talán azt gondolod, hogy már megint a popup. A minduntalan felugró ablakok zavarhatják a látogatókat, és ki is szeretné felbosszantani azokat, akik később megrendelők, vásárlók lehetnek? Ez igaz, és nem is szabad túlzásba vinni a popupok alkalmazását. De marketinges oldalról közelítve, olyan előnyei vannak a popupnak, ami miatt nem elengedhető. Sőt, igazi marketinges fejjel arra is lehet törekedni, hogy legyen élmény a popup!

A WordPress rendszerekhez tonnányi kiegészítőt szerezhetsz, amelyeket figyelemfelhívó popup készítésére használhatsz. Ismerek olyat, amely animáltan úszik be a képernyő közepére, már a megjelenése is élmény. Az ízléses kivitelezéssel elérheted, hogy a popup látványa is tetszetős legyen, s az ilyen, szép felbukkanók simogatják a szépérzéket. Azok az idő elmúltak, amikor hevenyészve kivitelezett csúnyácska popupok kiverték az olvasók szemét…

Ráadásul a megjelenésük is finomodott. A popup ablakokat többféleképpen lehet aktiválni:

– A látogató megérkezésekor vagy azt követően némi késéssel
– Linkre, fotóra elhelyezett hivatkozással
– A honlap gördítésének pillanataiban
– A honlap elhagyásának pillanatában, amikor a látogató az egérrel elhagyja a honlap felületét

Képzeld el, hogy amikor a látogató éppen elhagyná a honlapot, aktiválódik egy popup és emlékezteti egy éppen kihagyott lehetőségre. A látogatók egy részét így vissza lehet terelni az ajánlathoz.

3. lépés: Adj értéket a feliratkozóknak!

A feliratkoztatás leglényegesebb eleme maga az a felkínált dolog, amiért cserébe a feliratkozást várod. Vajon miért nyújtaná ki a kezét a látogatód?

Ehhez illik ismerni a látogatók igényeit, ami bár egyszerűen hangzik, de gyakran nem kap elég figyelmet. A felkínált dolognak olyannak kell lennie, ami elég értéket képvisel a feliratkozók számára ahhoz, hogy odaadják érte e-mailcímüket. Gondold át, Nálad mi jöhet szóba, amit felkínálhatsz?

Ez lehet értékes információ, ami segít látogatódnak, adhatsz árlistát, hogyan csináld tanító jellegű anyagokat, esettanulmányt, de lehet termékminta, valóban megfogható dolog. Lehet, hogy plusz költséggel jár, de egyébként nincs az megírva, hogy ennek ingyenes dolognak kell lennie, bizonyos esetekben simán kérhetsz érte valamilyen díjat.

A lényeg, hogy a látogató a végén úgy érezze, hogy megérte a csere. Ő gazdagabb lesz a hasznos infó megszerzésének élményével, Te pedig újabb potenciális ügyfelet szereztél.