Marketing Időgép:
„Szerezd meg a HOLNAP ügyfeleit már MA!”
Milyen címsor ragadja meg jobban érdeklődőid figyelmét? A rövid vagy a hosszú címsorok? Olvass remek tippeket címsorokról, amelyek érdeklődőket vonzanak hozzád!
A témát kutatva gyakran olvashatjuk, hogy a hosszú címsorok jobban eladnak, mint a rövidek. Azonban itt egy sikeres reklám, aminek a címe csupán egyetlen szó volt. Kivételek jócskán akadnak, de vajon erősítik a szabályt?
A teljes infóhoz hozzátartozik, hogy a fenti, 1961-ben megjelent hirdetés egy olyan korban jelent meg, amikor kicsiny képekkel és általában hevenyészett tördeléssel összerakott szövegek voltak jellemzők. A nagy kép és a 3 hasábba tördelt, olvasást segítő szövegkép önmagában is figyelemkeltőnek számított.
Címsorok- hosszúsága – Ne legyen túl hosszú!
A régi időkben sem az egyszavas reklámok hódítottak, ebben a tekintetben hálásak lehetünk a guglinak, aki akár kb. 200 karaktert is enged egy PPC hirdetés megfogalmazására. Nyilvánvalóan a címsorok nem lehetnek túlságosan hosszúak.
Állítólag a 10-nél több szóból álló címsorok kevesebb figyelmet kapnak, mint azok, amelyeket ennél kevesebb szóval sikerül felépíteni. Érdemes tehát tömörségre törekedni a címsorok megfogalmazásakor. De miért még?
Nézd meg, hol hirdetünk leginkább az interneten! A Google Ads hirdetéseinél egészen rövidre kell fogni a mondanivalót. A Facebook-on írhatsz hosszabban, de a figyelemfelkeltő kezdésnek érdemes beférnie két mondatba, hogy mobilon is teljes értékű gondolatot közölhess. Vagyis anélkül legyen végigolvasható, hogy külön kattintani kellene a tovább linkre. Az ilyen hirdetések kétsoros címe ugyanis a mobil kijelzőkön is jól látszik, erre a szűk helyre elférő üzenetet egyetlen szemmozdulattal elolvashatja a célcsoport.
Akarsz valamit adni? Beszélj arról!
A segítő jellegű hirdetéseket több figyelem övezi. Ilyeneket például: „-Hogyan távolíthatod el ruhádból a pecsétet könnyen, gyorsan?”, vagy „-Sikerkalauz, hogyan szerezz barátokat költözés, munkahely váltása után?”
Amikor az emberek érzik a segítő szándékot, jobban megnyílik az elméjük és érdeklődésük.
Egy tipp helyi piacokra
Vannak olyan szolgáltatások, amelyek a helyi piacot célozzák. Az ilyenek hirdetésénél érdemes kipróbálni a város, földrajzi környezet nevét, beleillesztve a címsorba. Ha a helyi lakos ilyen olvas, könnyebben magára ismer, jobban átmegy a számára előkészített üzenet. pl. „-A debreceniek kedvenc pizzája nálunk készül.”, vagy „- A pécsiek szívesen járnak kiülős helyekre, ezért ajánlunk egyet…”
Célcsoport, probléma, megoldás
Alapvetően jó irányt követsz, ha úgy komponálsz érdeklődésre számot tartó címsort, ha beleírod a célcsoportot, megemlíted a problémát, és megoldást is kínálsz egyszerre. Példa „-Kisgyermekes anyukaként több szabadidőt élvezhetsz, ha lefoglaljuk csemetédet…”
Más célcsoport természetesen más megoldásokra vágyik, rengeteg hasonló címsort lehet komponálni. A Tiéd hogyan hangozhat?
Varázslatos szavak
A jó címsor ugyanakkor olyan, mint egy verssor. Érdemes eltűnődni a szavakon, amelyeket felhasználsz. Vannak olyan szavak, amelyeket alkalmazva több figyelmet szereznek üzenetednek.
Ilyen lehet például: „Úgy érzed ciki, hogy nem mersz megszólalni angolul?”, vagy „Boszorkányos technikák a háztartásban, amelyek segítenek rendet tartani…” vagy „-Döbbenetes hatása van ennek a 8 tippnek, ha követed…” – Itt a ciki, a boszorkányos, és döbbenetes szavak emelik az üzenet hatását. Ilyen szavakkal vegyítve üzenetedet, jobban megakasztja az olvasók szemét.
Címsor, tesztelés – címsorok hosszúsága
A címsor ugyanakkor nem kőbe vésett szabályok szerint készül. Olvasóid, weboldalad látogatóinak figyelmét megszerezni fontos, érdemes ennek érdekében többféle címsort tesztelni. Tesztelhetsz landing oldalakon, vagy akár a kezdésnél. Bevetheted a blogot is a cél érdekében olyan posztokkal, amelyeknél tudatosan válogatod meg a címsort, és ennek megfelelően építed fel a blogposzt elejét. Kis idő elteltével tesztelheted, melyik volt az a poszt, amely a legtöbb figyelmet kapta.
Egy-egy landing oldal fontos célok érdekében születik. Ott kéred meg a látogatókat, hogy például regisztráljanak valamiért cserébe. Kiváló helye a címsorok tesztelésének, sőt, tulajdonképpen az ilyen tesztek végzése kötelezően ajánlott a hatékonyság csúcsra emelése érdekében.
Nézd meg, mit jelentett ez korábbi partnereink számára!
Kezdő vállalkozásként
Az Open Doors induló vállalkozásként repülőrajtot vett, miután olyan online stratégiát kezdett alkalmazni, amit a versenytársak azóta sem tudnak követni. Ma piaci szegmensének jelentős cégeként ünnepeljük az évfordulókat.
„A weboldal még ki sem volt fizetve, amikor sikerült remek üzleteket szerezni vele. Már vagy 6 éve hetente konzultálunk.” – Mulik Sándor, Open Doors
Meglévő vállalkozást erősítve
Krisztián korábban évek óta működő vállalkozása szilárdabb lábakra állt. Kétszámjegyű növekedést értek el egyetlen év alatt a honlap köré épített stratégiával. 2014 óta hetente konzultálunk.
„Azoknak ajánlom ezt a fajta együttműködést, akik ki mernek állni a sorból, többre vágynak, mint a versenytársak.” – Kanizsár Krisztián, G-TA Kft.
Hogyan sikerült ezt elérni?
Olvasd el részletesen!
Részletesen leírtam azokat a lépéseket, amelyeknek köszönhetően a két cég eredményei nőttek. Kérd el, olvasd el Te is! A gomb megnyomása után megadhatod e-mailcímedet, ahova elküldjük a linket.