Marketing Időgép:
„Szerezd meg a HOLNAP ügyfeleit már MA!”
9 honlap hiba, amin csúszhat a weboldal
9 eredménygyilkos dolog, amivel lazán hazavághatod a weboldal eredményeit, ha nem figyelsz.
Pár tényező tényleg meghatározó a honlap stratégia, illetve a céges honlap eredményei szempontjából. Ezért kár volna mellényúlni! Biztosan nem véted el a fejlesztés irányát, ha figyelsz ezekre a dolgokra, amelyeket elkerülni érdemes.
1. honlap hiba, ha magad csinálod
Talán azt gondolhatod, nem véletlenül mondom, magam felé hajlik a kezem… De gondold át, hogy vállalkozásod honlapja a kirakat, amivel egy potenciális partner, vevő először találkozik. Ha messziről látszik, hogy házi készítésű, home-made honlap, akkor talán azt gondolhatja, hogy az üzleted színvonala is hasonló. S már kész is a bizalomvesztés…
2. Ha gondolkozásra készteted az érdeklődőket
A weboldalra érkező érdeklődők többsége pontosan tudja mit keres. Ha pár másodperc alatt nem esik le nekik, hogy jó helyen járnak, akkor bizony nagy valószínűséggel üzleteket vesztesz. Ezt érdemes tesztelni. Csak úgy lehet eredményes a honlapod, ha azonnal világosan látszik ajánlatod, és nem kell morfondírozni rajta egyetlen másodpercig sem. Tipikus honlap hiba, amikor nem világos a mondanivaló.
3. Ha csupán elvárod a látogatókat
Nyilván szakítani kell azzal a szemlélettel, hogy ha megcsinálom a honlapot, akkor majd jönnek a látogatók. Egy új honlap olyan, mint a kisbaba, akinek születéséről elfelejtették értesíteni a rokonságot. Senki sem tud róla, senki sem látogatja. Csak mert elkészíttetted, az önmagában még nem fog eredményezni látogatókat.
4. Nem klasszikus honlap hiba, ha elköltöd az összes pénzt, amit erre szántál
Tartalékolj valamennyit weboldal elkészítése után következő időkre, amikor érdemes beindítani valamilyen frappáns stratégiát, ami ügyfeleket hajt cégedhez. A kampányok ugyancsak pénzt kérnek, ezért érdemes azokat beépíteni a pénzügyi tervbe.
5. Ha vállalati blogot indítasz, de nem folytatod
Tényleg írni fogsz híreket, érdekességeket? Légy őszinte! Ha a válasz nem, akkor kár beindítani bármilyen formában is. Egy félbemaradt, elhagyott blog azt a feltételezést szüli, hogy céged kis kapacitással vagy csekély intenzitással működik. Vagy éppen nem működik. Kész is a bizalomvesztés.
6. Ha feleslegesen odateszed a Facebook vagy Twitter gombokat
Mikor felesleges? Ha meghívod a látogatókat a közösségi oldalaidra, de ott igencsak gyér számok láthatók. 36 vagy 94 követő nem fogja alátámasztani azt a fajta vállalati imázst, amit hangsúlyozni szeretnél.
7. Ha láthatóan mindenkihez beszélsz
Fel fogja emészteni a honlapot, ha láthatóan általánosságokban, minden odatévedő számára „ehető” tartalmat szeretnél elhelyezni. Kár a gőzért, ehelyett írd le, fogalmazd meg magadban céged legfontosabb célcsoportját. Szólj csak hozzájuk, tegyél számukra ellenállhatatlan ajánlatokat és ne törődj a többiekkel! Ők úgysem lesznek soha a partnereid.
8. Ha átlátszó vevői véleményeket alkalmazol
A hitelesség építése nagyon fontos, de pont a korábbi vevők véleménye olyan csúszós talaj, amin könnyű elcsúszni. „Ez a csapat nagyszerű! – Kovács Albert” – jellegű vevővélményekkel már senki nem lehet meghatni, ezért kár is ilyet alkalmazni. Helyette esetleírásokkal, hosszabb részletekkel érdemes elmondani, hogyan segített céged egy-egy partnernek.
9. Ha nagyágyú weboldalt szeretnél másnapra
A honlapnak bizony idő kell. A jó honlapnak pedig még több. Ha tényleg klassz eredményeket vársz el, akkor készül fel arra, hogy hónapokig csiszoljuk a weboldaladat, hogy az tényleg az elvárt eredményeket hozza!