Marketing Időgép:
„Szerezd meg a HOLNAP ügyfeleit már MA!”
Ha valaki mégis válogat az ügyfelek között, annak túl jól megy? Olvasd el, mi lehet az előnye, ha néha nemet mondasz!
Egyszer jó régen azt mondta nekem egy cégvezető, hogy ők minden megkeresésre küldenek ajánlatot. Acélszerkezet gyártásban érdekelt cégként nyilván nem kétforint volt egy üzlet, de voltak olyan megkeresések, amelyeket simán komolytalannak lehetett volna minősíteni. De nem, ők aztán elküldték az ajánlatokat bármire! Néha aztán felvonult a csapat ipari gyárcsarnokok építésére szabott kapacitással egy-egy apró garázst kivitelezni. Sok cécó, kevés eredmény. Mérlegelni érdemes.
Van egy másik aranyszabály:
Kerüld az olyan ügyfelet, akinek értékrendje nem egyezik meg a tiéddel!
Nálunk ez úgy lehet, hogy vagy nem azt szeretné kapni az ügyfél, amit nyújtani tudunk, vagy simlis.
Egyszer például megkeresett valaki, hogy webshopot szeretne egyetlen termékre. De nem volt hajlandó elárulni, mi az a termék. Mivel így zsákutcába futottunk, csak elárulta, hogy erős mágnest kíván értékesíteni, ami megállítja a közüzemi mérőórákat. Ez persze törvénytelen, nem is lettünk partnerek.
Ha pedig másra vágyik az ügyfél, nem szabad rábeszélni saját megoldásodra, mert úgysem lesz elégedett.
A minap beszéltem egy potenciális ügyféllel, aki weboldalt készíttetne. Folyamatosan seo részletekről faggatott, például arról, hogy a keresőbéli helyezések vajon helyettesítik-e a kattintós hirdetéseket?
Elmondtam neki, hogy a hiteles kommunikáció ettől sokkal fontosabb, de ezt nem akarta meghallani. Kiderült, hogy 4 éve már kapott ajánlatot tőlünk, se azóta sem cselekedett. Megnéztem a weboldalát, ami pont olyan volt mint 4 éve. Vajon mit papoljak kommunikációról olyan ügyfélnek, aki 4 éve nem nyúlt a honlapjához, s most is inkább a seo-t erőlteti? Inkább nem vállaltam.
Ha nem vállalsz el pár elhanyagolható ügyfelet, attól még nem szakad be az ég. Jó eséllyel megkíméled őt és magadat is a csalódástól. Jó ügyfelek körében több időd lesz. Gazdagabb leszel idővel és energiával, amit fordíthatsz inkább másra. Például további jó ügyfelek felderítésére…
Nézd meg, mit jelentett ez korábbi partnereink számára!
Kezdő vállalkozásként
Az Open Doors induló vállalkozásként repülőrajtot vett, miután olyan online stratégiát kezdett alkalmazni, amit a versenytársak azóta sem tudnak követni. Ma piaci szegmensének jelentős cégeként ünnepeljük az évfordulókat.
„A weboldal még ki sem volt fizetve, amikor sikerült remek üzleteket szerezni vele. Már vagy 6 éve hetente konzultálunk.” – Mulik Sándor, Open Doors
Meglévő vállalkozást erősítve
Krisztián korábban évek óta működő vállalkozása szilárdabb lábakra állt. Kétszámjegyű növekedést értek el egyetlen év alatt a honlap köré épített stratégiával. 2014 óta hetente konzultálunk.
„Azoknak ajánlom ezt a fajta együttműködést, akik ki mernek állni a sorból, többre vágynak, mint a versenytársak.” – Kanizsár Krisztián, G-TA Kft.
Hogyan sikerült ezt elérni?
Olvasd el részletesen!
Részletesen leírtam azokat a lépéseket, amelyeknek köszönhetően a két cég eredményei nőttek. Kérd el, olvasd el Te is! A gomb megnyomása után megadhatod e-mailcímedet, ahova elküldjük a linket.