Marketing Időgép:
„Szerezd meg a HOLNAP ügyfeleit már MA!”
Volt korábban egy mentorom, akitől kaptam sok jó tanácsot. Például ezt: „- A rossz ügyfeleket engedd át örömmel a versenytársaknak!” – Ez egy elmés javaslat, feltéve, ha meg tudjuk mondani, ki is a rossz ügyfél. Mert jó ügyfél, rossz ügyfél, végső soron mindkettő fizet, miért is adnánk fel a jövedelmet holmi szubjektív érzés nyomán? – akár lehetne ez is egy jó kérdés.
Azonban ehhez sorra kell venni mit is csinálunk. – Korábban egyre másra készültek nálunk a szebb és még jobb weboldalak, van amelyik díjat nyert, több ‘Évhonlapja’ díjat kaptunk, amire büszkék vagyunk.
Mégis az inspirál leginkább, ha látom, hogy ügyfeleink aktívan használják a számukra elkészült produkciót, rendszeresen, kreatív eszközként kezelik a weboldalt, ami pontosan ezért készült. A hócipőm is tele van azzal, amikor látom, hogy hónapokig nem nyúlnak hozzá, nem állítják a saját kommunikáció szolgálatába, sőt, talán nincs is értékelhető kommunikáció.
Legjobb ügyfeleink akár naponta vagy hetente megjelentetnek meg posztokat a weboldalon és a közösségi médiában. A honlap és a többi kommunikációs platform szinkronban dolgozik, egymás mellett működve kiegészítik egymást, kampányok és ajánlatok váltakoznak. – Ezzel foglalkozni kell, kapacitást kell rá fordítani, de ha segítséget igényelnek ebben, akkor nagyon szívesen segítünk.
Megírjuk a posztokat, kiegészítjük a tartalmi elképzeléseket, akár vázlatokból építünk fel landing oldalt, ajánlatot, hírleveleket, kampányokat.
Az ilyen aktív, marketingorientált cégekkel, vállalkozásokkal öröm dolgozni, mert nyitottak, véleményt kérnek, javaslatokat beszélünk meg. Vannak olyan partnereink, akik ezen felül saját értékesítésükkel és munkájukkal kapcsolatban kérnek véleményt, javaslatokat a pozitív változtatások érdekében. Stratégiai döntésekről beszélek. Szerinted ez webes kérdés? Nyilvánvalóan nem.
Öröm látni, amikor olyan döntések születnek, amelyek után az üzleti statok pozitívan változnak akár napokon belül, és hónapról hónapra mérhető eredménynövekedést lehet tapasztalni. Még nagyobb öröm világosan érezni, hogy ennek megszületésében jelentős részünk van.
Ez kell az ilyen együttműködéshez,
amire számíthatsz, rendszeres, és mérhető eredményeket hoz:
- Jó adag nyitottság. Egy ilyen együttműködés bizalmat és egymás megbecsülését feltételezi.
- Elfogadás, a mérlegelés képessége. A munka során alternatívákat és elképzeléseket beszélünk meg, illetve ütköztetünk.
- Stratégiai szemlélet. Az eredmények nem egyetlen lépés után érkeznek, hanem folyamatok szülik őket. Ezeket a folyamatokat össze kell rakni, tesztelni, optimalizálni kell.
Az ilyen együttműködés eredményei megkérdőjelezhetetlenek.
Ezzel szemben vannak páran partnereink között, akik számára weboldal készül, de már nem jutnak el arra a szintre, hogy azt prosperáló módon használják. Hiába adjuk át a megfelelő információkat, ígéretek még vannak a folytatásra, de a megvalósítás soha nem kerül sorra. Ők ilyenek.
Sajnos még ma is vannak, akik azt gondolják, hogy egy szép és jó weboldal megváltja az üzletvitelt, csak úgy magától. Bedőlnek az online szakik hirdetéseinek, akik szerint – ‘A weboldal feladata, hogy eladjon helyetted!’ – ez a lózung éppen a minap jött szembe velem a fészbúkon. – Amikor pedig világossá válik, hogy a honlap nem ad el helyette akármit is automatikusan, mindenki mást hibáztatnak, csak éppen magukat nem, pedig leginkább éppen ezt kellene tenniük.
Aztán a következő körben olcsóbb kivitelezőt találnak. Ezek az emberek úgy gondolkoznak, ha már egyszer nincs sok haszna a dolognak, akkor már ne is költsünk rá olyan sokat. Pedig a legnagyobb pénzkidobás arra költeni, ami nem hasznos. – Ahelyett, hogy azon gondolkodnának, hogyan lehet kihozni az adott eszközből a maximumot.
Kár tehát hátradőlni, amikor elkészül a honlap, mert azzal nem befejeződik valami, hanem éppen ellenkezőleg, új dolog kezdődik. Egyfajta új kommunikációs irányt érdemes venni, amikor a weboldal üzeneteit és folyamatait beillesztjük a cég egyéb értékesítési, marketinges kommunikációjába. Ha Te is így látod, akkor jó irányba tartasz. Ha pedig javaslatokat szeretnél ennek megvalósításához, kérdezz tőlünk!
Nekünk lesz egy sor válaszunk, s ezért van az, hogy ilyen sok pozitív véleményt találsz ezen a weboldalon, nálunk. Legjobb vevőink hálásak, mert remek webes javaslatok, tanácsok, és kivitelezés várja őket, amelyek nyilvánvaló eredményeket szülnek. Ha erre van szükséged, Neked is szívesen segítünk.
Nézd meg, mit jelentett ez korábbi partnereink számára!
Kezdő vállalkozásként
Az Open Doors induló vállalkozásként repülőrajtot vett, miután olyan online stratégiát kezdett alkalmazni, amit a versenytársak azóta sem tudnak követni. Ma piaci szegmensének jelentős cégeként ünnepeljük az évfordulókat.
„A weboldal még ki sem volt fizetve, amikor sikerült remek üzleteket szerezni vele. Már vagy 6 éve hetente konzultálunk.” – Mulik Sándor, Open Doors
Meglévő vállalkozást erősítve
Krisztián korábban évek óta működő vállalkozása szilárdabb lábakra állt. Kétszámjegyű növekedést értek el egyetlen év alatt a honlap köré épített stratégiával. 2014 óta hetente konzultálunk.
„Azoknak ajánlom ezt a fajta együttműködést, akik ki mernek állni a sorból, többre vágynak, mint a versenytársak.” – Kanizsár Krisztián, G-TA Kft.
Hogyan sikerült ezt elérni?
Olvasd el részletesen!
Részletesen leírtam azokat a lépéseket, amelyeknek köszönhetően a két cég eredményei nőttek. Kérd el, olvasd el Te is! A gomb megnyomása után megadhatod e-mailcímedet, ahova elküldjük a linket.