Marketing Időgép:
„Szerezd meg a HOLNAP ügyfeleit már MA!”

Lehetne jobb a feliratkozó arány?

feliratkozó arány

Vajon mit tehetsz, hogyan lehetne jobb a feliratkozó arány?

Előkészítettél egy remek anyagot, ajánlatot vagy tanfolyamot, de sajnos csak kevesen jelentkeznek rá? Mit tehetsz azért, hogy megfelelően gyarapodjanak a feliratkozóid, hogy a feliratkozó arány jelentősen javuljon?

A listaépítés kiváló eszköz arra, hogy remek ügyfeleket, vevőket szerezz. Vannak, akik tényleg kiválóan csinálják, és még többen vannak, akik szeretnék megvalósítani. Azonban nem ritka, hogy csalódást keltően kevés eredménnyel indul a feliratkozók érkezése. Mit lehetne tenni, hogy ez másképp legyen, hogy elégedetten szemlélhesd az adatbázis növekedését?

Vegyük sorra, milyen tényezők befolyásolják a feliratkozó arány mértékét?

– Először is van az a bizonyos valami, nevezzük csalinak, amiért cserébe a feliratkozók megadják e-mail címüket.
– Aztán van a landing oldal, ahol megvalósul a regisztráció.
– És a hirdetés, ami szállítja erre az oldalra a reménybeli feliratkozókat.

Ingyen adok valamit, mégsem kell…

Hát, ez tényleg szomorúan hangzik. Azonban érdemes arra gondolni, hogy amit esetleg ingyen adsz, az tulajdonképpen nincs ingyen. E-mailcímet vársz érte, és aki azt megadja, jól tudja, hogy azért kéred el, mert később kapcsolatba szeretnél lépni vele. A szemétpostát viszont senki sem szereti, hiszen naponta kéretlen levelek garmadáját kapjuk, ha akarjuk, ha nem.

Ezért a mai internetezők csak akkor adják oda e-mailcímüket, ha a cserébe kapott szolgáltatás, információ vagy bármi igenis jól látható értéket képvisel számukra. Ezért mára az e-mailcím tulajdonképpen az internetes érdeklődés és bizalom valamifajta valutájává lépett elő. Ha megadják, az azt jelenti, hogy kérem, érdekel amit mondasz… bízom benned és kíváncsi vagyok rád.

Ezt a fajta bizalmat illik meghálálni azzal, hogy olyan dolgot nyújtasz, ami valóban értékes. Még ha nem is pénzben kifejezett értéke van.

Ezért, ha nem elég intenzíven érdeklődnek iránta, érdemes újra megnézni, hogy a felkínált dolog valóban érdemes-e arra az érdeklődésre, amit vársz tőle. Ha úgy találod, hogy van még ezen mit faragni, akkor fuss neki újra! A csiszolás után a feliratkozó arány valószínűleg növekedni fog.

Tehát, ha kevés érdeklődést tapasztalsz szép reményű csaliddal szemben, vizsgáld meg újra, vajon megfelelően értékes a célcsoport számára? Javíts rajta ebből a szempontból, vagy találj ki másfajta csalit!

A landing oldal

A regisztráció helye általában egy olyan weboldal, ahol szépen el van magyarázva, miért érdemes feliratkozni. Nem elég csupán odavetni 3 mondatot, ha igazán jó eredményeket szeretnél, akkor szentelj ennek egy külön oldalt. Ezen aztán írd meg, milyen hasznos lesz a látogatónak a feliratozás ellenében kapott szolgáltatás vagy információ. Írd meg, milyen problémákat old meg és mivel lesz jobb neki azután, hogy elolvasta vagy élt a felkínált szolgáltatással.

Bemutathatod mások véleményét, hogy lássa, milyen jókat írtak, mennyire hálásak, mennyire meg vannak elégedve azok, akik már előzőleg regisztráltak. Jó ha vannak ilyen vélemények, mert bár fényezheted magad és cégedet, de sokkal jobb, ha más teszi ezt.

Írd le mi fog történni, miután megvolt a regisztráció, hogyan kapja meg a felkínált tartalmat vagy szolgáltatást. Ne hagyj kétséget a feliratkozóban, írd le az egyértelmű részleteteket is! Érezze magát végig biztonságban, lássa, hogy alaposan elő vannak készítve a folyamatok.

A landing oldal lényege, hogy szinten tartsa az érdeklődést és megérlelje a döntést a látogatóban. Érezze, hogy igen, erre valóban szüksége van…

A hirdetés

A regisztrációs (landing) oldalt látogatókkal kell „etetni”, ezért a hatékony feliratkozás feltétele, hogy minél többen megérkezzenek oda. Az oldalra általában hirdetésekkel tereljük a tömeget, ami persze költség, de enélkül az eredményeknek csak a töredéke érkezne meg. Hirdetni tehát igenis kell!

A hirdetéssel kapcsolatban elvárás, hogy minél többen kattintsanak rá. Ezért érdemes többféle nézőpontból elkészíteni. (erre írtam egy másik posztot, ide kattintva elérhető). Ráadásul a hirdetés és a landing oldal kapcsolatát össze kell hangolni, a landing oldalt úgy megfogalmazni, hogy az a hirdetésnek mintegy folytatása legyen. Így aki érdeklődve kattint a rövid hirdetésre, a folytatásban a landing oldalon részletes dolgokat olvashat. S ez mind arra irányul, hogy neki „jobb legyen”… S a végén fel van kínálva a regisztráció, amiért cserébe értékes, válaszokat adó információ vagy szolgáltatás érkezik.

Ha megfelelően van összerakva a folyamat, és a feliratkozás fejében felkínált szolgáltatás vagy infócsomag értékes a célcsoportodnak, akkor méltán számíthatsz rá, hogy a feliratkozás is jó arányban megvalósul