Marketing Időgép:
„Szerezd meg a HOLNAP ügyfeleit már MA!”
Miért értékes az e-mail címlista?
Miért van az, hogy ma még értékesebb a releváns e-mail címlista, mint korábban?
A mai kattintós hirdetések világában százezres, milliós célcsoportot célozhatsz meg alig pár perces munkával, alacsony napi költséglimittel. Sohasem lehetett olyan hatékonyan hirdetni, mint ma! Akkor most minek vacakolunk az e-mail címekkel? Hiszen a fészbúúkon például hajszálpontosan hirdethetsz anélkül, hogy egyetlen e-mailcímed lenne!
Aki még mindig az e-mailcímeket hajtja, az vajon őskövület?
Neked is eszedbe jutott már ez a gondolatsor?
Még tovább megyek. A minap egyenesen azt mondta valaki a szemembe, hogy a honlap már felesleges, hiszen a fészbúúkon vannak a tömegek! Ki is kíváncsi a honlapra, amikor mindenki a fészbúúkon lebzsel naphosszat?
Régebben, sok évvel ezelőtt, amikor még nem volt ilyen zaj az interneten, az emberek bizalommal adták oda az emailcímeiket, rövid idő alatt lehetett aránylag sokat begyűjteni.
Ma azonban már nem szívesen regisztrálunk úton-útfélen, szépen megválogatjuk, hova is írjuk oda e-mailcímünket, vagyis ezzel megengedjük másoknak, hogy számunkra leveleket küldjenek. Mert miért másért is kérnék el?
Ezért az e-mailcím felértékelődött.
Ennek két következménye van.
Az egyik, hogy aki odaadja, az bizony tényleg azért adja oda, mert valóban érdekli az, amiért cserében odaadja. Vagyis valóban elkötelezett feliratkozókat lehet így szerezni.
Másrészt a másik oldalnak észre kell vennie, hogy az e-mailcímért meg kell dolgozni. Senki ne gondolja, hogy csak mert nem pénzt kér a portékáért, akkor értéktelen bóvlit, információt adhat cserébe. Az emailcím az igényes internet egyik fizetőeszköze. Azt üzeni, érdekel, amit mondasz, igen, meg szeretném hallgatni.
Mint tudjuk, a figyelem a legértékesebb árucikk. Szóval, ha e-mailcímet gyűjtesz, azzal figyelő, követő közönséget szerzel, akik valóban kíváncsiak Rád és üzenetedre. Ők az érdeklődők, akikből vevőket nevelhetsz ügyes kommunikációval. Bármikor megszólíthatod azok egyre növekvő táborát, méghozzá sokkal gazdaságosabban, mint ahogyan más hirdet.
Hirdetni persze kell, ez nem azt jelenti, hogy le kellene állni a hirdetésekkel. Azonban nem vevőkért kell hirdetned, ami drága, hanem moderáltabb költségekkel érdeklődőket kell szerezned, akiktől csupán az emailcímüket kell elkérned.
Az érdeklődőkből vevőt „előállító” konverziót a hírlevélstratégia elvégzi… – többnyire automatára állítva.