Marketing Időgép:
„Szerezd meg a HOLNAP ügyfeleit már MA!”

Egy kis keresőoptimalizálás

keresőoptimalizálás

Miért nem érdemes a logikusan hangzó, egyszerű kulcsszóra hangolnod a honlapot? Pedig egyértelműnek tűnik, hogy az lenne a jó!

A válasz egyszerűbb, mint hinnéd.

Mert a fantáziátlan versenytársak is mind arra hajtanak. Ezért egymást tapossák a nagy versengésben, egymás elől igyekeznek elhappolni a gugli kiszemelt pozícióit. Mind belegabalyodva vergődik a keresőoptimalizálás fortélyainak foglyaként, közben nem veszi észre, hogy egyszerűbben is lehet. Miért állnál be a sorba, amikor választhatsz más utat is a keresőoptimalizálás sikereihez? Olvasd el hogyan!

Long-tail keresőkifejezések

Keress relevánsabb, hosszabb long-tail keresőkifejezéseket és megnyered velük a versenyt. A long-tail magyar megfelelője, keresőkifejezés. Szemben a keresőszóval, ami egy szó, a kifejezések általában kettő vagy több szóból állnak.

Ez azért fontos, mert amikor a felhasználó beír egy általa egyértelműnek vélt egyszerű szót a keresőbe, akkor ráömlik az internet. pl. dekoráció. Az ember olyan információhalmazzal kerül szembe, ami feldolgozhatatlannak tűnik.

Az érdeklődő pontosítja

Ezért a következő fordulóban pontosítja a keresését és konkrétabban próbál fogalmazni: pl. fali dekoráció, esküvői dekoráció, virág dekoráció. Ezekkel keresve a témában relevánsabb találatok érkeznek, amit már érdemes átböngészni. Ezeket a több szavas keresőkifejezéseket nevezik long-tail-nek, mert hosszabbak, kettő, három szóból állnak és általában konkrétabb érdeklődést fejeznek ki.

Ezért az ezekre érkező találatokat soroló weboldalak nyerőbbek, mint az értékes, de túl általános keresőszóra érkezők, mert jobban konvertálják az érdeklődést látogatókká. Vagyis az érdeklődők többsége a szűkített keresés végrehajtása után választ, mit is szeretne megnézni…

A hosszabb jobb, de ne ess túlzásba!

A long-tail kifejezések ott rejtőznek az adwords kulcsszóválasztó eszköz ajánlatai között, nem szerepelnek külön, de elég, ha megjegyzed, minél hosszabb és konkrétabb a keresőkifejezés, annál jobb lesz a konverziója. Bár azt is tudni kell, hogy nem érdemes átesni a ló másik oldalára. Ezért 3-4 szónál többet tartalmazó long-tail bevetése nem reális. Ki a fene írna be egész mondatokat a keresőbe?