Marketing Időgép:
„Szerezd meg a HOLNAP ügyfeleit már MA!”
Mi az a problématudat, amit ha erősítesz kommunikációdban, szeget üthetsz érdeklődőid fejébe? Vajon miért fontos ez? Vajon miért kell szeget ütni leendő vevőid fejébe, és miért növekedhet emiatt a feléd irányuló kereslet?
Egyszerűen bevonzhatod leendő ügyfeleidet azzal, ha edzed a problématudatukat. Ne gondold, hogy ez bonyolult, és túl szakmai, csupán egy perc figyelmedbe kerül! Ha van egy remek megoldásod, mutasd meg hozzá a problémát! Aki sajátjaként ráismer a problémára, értékelni fogja a megoldást…
Ismered ezt a viccet?
– Két székely ül az aztalnál. A földön a kutya mozdulatlanul fekszik, néha vinnyog egyet. Kérdezi az egyik székely a másikat: – Mi van a kutyáddal? – Kiáll a padlóból egy szög, azon fekszik. – S miért nem megy odébb? – Hát, annyira még nem fáj neki…
Minden viccnek a fele igaz! És az ilyen viccek valóságos dolgokra mutatnak rá.
Létezhet célcsoportodban olyan réteg, amelyik nem feltétlenül problématudatos. Talán azért, mert nincs is tudatában saját problémájának. Vagy éppen, ha kattint is a hirdetésedre, honlapodon nem találkozik kellő nyomással, mert olyan mint a székely kutyája… – még nem fáj neki eléggé.
De figyelj, engedd meg, hogy egy erős, sarkos példával éljek! Gondolj arra, hogy valaki ejtőernyővel készül kiugrani egy repülőgépből! Bele sem gondol a kockázatokba, hiszen a hevederek rendben vannak, megtette az előkészületeket, lélekben is felkészült. Azonban ha ugrás előtt képeket mutatsz neki a kockázatról, olyan emberek holttestéről, akiknek nem nyílt ki az ernyőjük, – ha beszélsz nekik a kínokról, amit átélhet, ha nem azonnal hal meg… – huh, ez valóban kemény példa! Vajon nem bizonytalanodik el pár pillanatra? S ha ezt heteken keresztül sulykolod? Lehet, hogy fel sem ül a repülőgépre, nemhogy kiugrana! – hát ilyen a problématudat.
Vagy fordítsuk meg! Egy másik példa: Képzeld el, hogy szoláriumot üzemeltetsz, potenciális hölgyvendéged tetszeni akar a világnak, szerelmének, imponálni szeretne társaságában fitt szépségével. Érdemes lehet weboldalon kitérni arra, hogy mennyire nem menő a sápadka bőrszín. Arra utal, hogy tulajdonosa nem mer a napra menni, bár annak ellenére, hogy csinos, úgy látszik talán az önbizalma nincs rendben. Pedig sokkal vonzóbb a magabiztos megjelenés, amikor sugárzik valakiről, hogy tudja mit akar… A szolárium által szerzett vonzó barnaság pont ezt hangsúlyozza ki!
Ezért tanítanod, edukálnod kell a célközönségedet arról, hogy a Te terméked, szolgáltatásod remek, és kétségkívül segít a problémák megoldásában. A problématudat erősítése remek eszköz ehhez. Jó, ha szemléletesen írsz azokról a problémákról, amelyeknek elkerülésében, vagy megoldásában segíthetsz. És azok után rátérsz, hogy szolgáltatásod nem csupán pont megfelelő, de kiválóan alkalmas az igény kiszolgálására.
Ha a problématudat piros gombjait nyomkodod, érdeklődőd magára fog ismerni. Látni fogja, hogy az ő problémáiról beszélsz, s az ő megoldásairól, és hogy ezek a megoldások nálad vannak! Ettől kezdve másként tekint rád, hiszen itt vagy, elérhető vagy, csak a telefonért kell nyúlni, vagy egy e-mailt indítani.
Mi is kell ehhez?
Nyilván megfogalmazzuk a problémákat, megnézzük, hogyan lehet ezeket minél hatásosabban, a jó ízlés határain belül, de határozottan kommunikálni. Megfogalmazzuk a megoldásokat és megmutatjuk, mit kell tennie, hogy elérje őket gyorsan. Legyen szó termékről vagy szolgáltatásról.
Szívesen segítünk ebben Neked is!
[insert page=’panel-kerj-ajanlatot-v3′ display=’content’]