Marketing Időgép:
„Szerezd meg a HOLNAP ügyfeleit már MA!”
Teljes stratégia, 5. lépés:

Ne várj a piacra, légy kezdeményező!

online hirdetés, közösségi média

05. lépés

Légy kezdeményező!

Ne várj a piacra, inkább Te alakítsd a dolgokat!

Megdöbbentő módon felpöröghet megkereséseid száma, amikor több szálon egyszerre indítasz kampányokkal dúsított kommunikációt saját weboldaladon, a közösségi médiában és a hirdetőrendszerekben.

Régi beidegződés volt, s mára teljesen elavult szemlélet, hogy majd beizzítunk egy weboldalt, aztán érkeznek a vevők a keresőrendszerből. Ha a keresőoptimalizálás jól sikerül, és érkeznek ügyfelek a keresőből, még akkor is az lesz az érzésed, hogy hát jó, de lehetnének sokkal többen!

Ezért kár a piacra várni, sokkal jobb ötlet elébe menni!

Az ismertség növelésének rég bevált eszköze a hirdetés. A magyar piacon az online hirdetések zöme a facebook, a google, és a saját honlap köré épül. Vannak más közösségi platformok, amelyeket főleg a fiatalok használnak, de hirdetési lehetőségeik egyelőre korlátozottak.

Az online hirdetés legyen meghívó!

A „most vegyél, mert most olcsó” hirdetésekkel Dunát lehet rekeszteni, ezért szeretnélek arra motiválni, hogy egészen másként tekints saját reklámodra. A hirdetéseket úgy kell elképzelni, hogy azok az érdeklődőket egy olyan folyamat felé irányítják, amelynek a végén bizonyos részükből vevő, partner, ügyfél válik. Az online hirdetés tehát egy meghívás, ami arra irányul, hogy az elérhető érdeklődők kerüljenek beljebb. Olvassák el az ajánlatodat, kérdezzenek, regisztráljanak.

Legjobb, ha weboldaladra irányítod őket, mert ott a saját szabályaidat alkalmazhatod, érdemes feliratkoztatni őket. Legközelebb már hírlevelekkel is eléred ezt az egyre növekvő csoportot. Méghozzá sokkal gazdaságosabban, mintha újra az online hirdetés eszközével érnéd el őket.

Az online hirdetések kettős szerepe

A hirdetéseknek ezért legalább két fázisát lehet megkülönböztetni. Elsőként hirdethetsz azért, hogy az érdeklődők követőkké váljanak, második körben pedig követőidet éred el újabb hirdetésekkel vagy hírlevelekkel. Tulajdonképpen az első körben magadhoz kötöd a piacnak azt a részét, akik érdeklődésüket kifejezve potenciális ügyfeleid lehetnek, majd a második körben már kizárólag nekik kommunikálsz. Így felépíthető egy jó hatásfokkal működő képzeletbeli szállítószalag, amely fáradhatatlanul közvetíti az ügyfeleket.

Ezt most szépen röviden körülírtam, de hangsúlyozom, ezt a forgalmat online hirdetés sorozatokkal generálod. Úgy is mondhatjuk, hogy tulajdonképpen a hirdetések által szépen leöntöd weboldaladat érdeklődőkkel. Az így generált kiszámítható forgalom jó arányban eredményez ügyfeleket, megrendelőket, vevőket.