Marketing Időgép:
„Szerezd meg a HOLNAP ügyfeleit már MA!”
Teljes stratégia, 6. lépés:
Legyen egy jó ajánlat!
06. lépés
Legyen egy jó ajánlatod!
Vajon tudod, mitől bomlanak a vevők, akikre áhítozol? Ha van erre jó válaszod, a legjobb úton vagy, hogy Nálad landoljanak…
János bekapcsolta a számítógépet, de a hűtőventillátor jól ismert zümmögése ezúttal elmaradt. Ekkor még nem tudta, hogy bosszantó hibát követett el. Vajon mi lehetett ez a hiba? Amikor pár héttel korábban hóna alatt a vadiúj számítógéppel boldogan sietett az üzletközpontból a parkoló felé, még nem sejtette, amit minden rutinos gépvásárló jól tudott… – multinál nem ajánlatos számítógépet vásárolni. Akkor sem, ha ott olcsóbb.
Olcsó ár, vagy erős szupport?
Ezért volt ez így: Amíg a számítógépes boltokban az értékesítő kollégák jól értenek a masinához, addig a multiknál ez nem jellemző. Ha hiba van a gépeddel, a számtech boltban jó eséllyel azonnal megjavítják. A nagyáruházakban ott kell hagynod a gépet, elküldik javíttatni, majd pár hét múlva talán visszakapod. Addig bizony nélkülöznöd kell kedvenc eszközödet…
Van tehát, ahol drágább a termék, de jó a szupport! A multis számítógépvásárlásra ez különösen jellemző volt.
Kell egy jó mesterember? Vajon ki a jó mester?
Képzeld el, hogy ablakot javíttatsz. Jön egy szaki, elmondja, hogy ennyi, meg annyi a javítás ára. Majd jön és dolgozik. De behozott némi sarat az utcáról. Leejtette a szerszámot, ami megkarcolta a padlót. A kollégájával ebédszünetben legurítanak egy sört. Vagy kettőt. Végül csatateret hagynak maguk után. Számlát persze nem adnak.
Most képzeld el, hogy érkezik egy másik páros. Leveszik a cipőt, majd magukkal hozott szőnyeget terítenek a munkaterületre. Így az esetleg leeső szerszám nem tesz kárt a parkettában. Csendben dolgoznak, és nincs ebédszünet. Helyette ebédig elkészülnek a munkával, majd takarítanak kicsit maguk után és rendet hagynak. Adnak számlát és vállalnak garanciát.
Azonban ők DRÁGÁBBAN dolgoznak!
Viszont cserében ott a nyugalom, a tökéletes választás bizonyossága, megfelelő eredmény és garancia. Problémák nélkül. Ezért megéri némileg többet fizetni.
Vajon Neked milyen lenne terméked vagy szolgáltatásod, amit Tőled akár drágábban is megvesznek, mint a versenytársaktól?
A jó ajánlat
Ha leírod, mi van mennyiért, az még nem ajánlat. Írj inkább ehhez hasonlót!
„Itt van ez a remek megoldás, amit választva elfelejtheted a korábbi … gondokat. Ilyen és ilyen előnyök érkeznek vele és ezeknek az lesz a haszna, hogy … – Ráadásul most kedvezménnyel elérheted, vagy jár hozzá még pluszban ez és ez… – Sőt még ezt is megtesszük, hogy … – De ezt az ajánlatunkat csak akkor tudod igénybe venni, ha … ( elvárt cselekvés, határidő stb. )”
Ez már jó ajánlat! Ez itt példaként konkrétumok nélkül, de szerintem pontosan érted…
A jó ajánlatnak vannak részei, olyan fordulatai, amelyek miatt a potenciális vevő kihagyhatatlannak érzi. Ezeket nagyszerűen meg lehet fogalmazni, de emlékezz rá, hogy az ajánlatnak tényleg jónak kell lennie…
Vajon nálad mit lehetne kitalálni, bevezetni, kommunikálni?