Marketing Időgép:
“Szerezd meg a HOLNAP ügyfeleit már MA!”
Teljes stratégia, 3. lépés:

Mutatsd meg részletesen, miért pont Téged érdemes választani!

03. lépés

Miért pont Téged érdemes választani?

Hogyan tisztázd célcsoportodnál, hogy Te vagy a legjobb választás?

Vajon mi az, ami miatt téged, a Te cégedet, vállalkozásodat érdemes választani? Még akkor is, ha nem a Te árad a legolcsóbb… – Vajon mi lehet az, ami miatt téged választ a piac, még a magasabb árak mellett is? Tanítsd meg nekik!

Ha a 2. lépésben leírtak szerint már megalkottad az értéket, amiért a célcsoport kinyújtja a kezét, odaadja az email címét, az így kezedbe kerülő e-mailcímek listája folyamatosan növekszik. Olvasd el, mit kezdj vele, hogy e lista tagjai növekvő arányban megrendelővé, partnerekké váljanak! Nyilvánvaló, hogy folyamatosan, rendszeresen kell kommunikálni velük, ez pedig időt kér és természetesen megfelelő témákat.

Online kommunikáció, ami vevőket, megrendeléseket eredményez

Több dolgot is tehetsz!

  • Rendszeres időközönként eszükbe juttatod magad. Ezt megteheted aktuális témákkal, blogértesítőkkel.
  • Kampányt indíthatsz számukra, egy-egy kiemelt ajánlattal.
  • Előre időzített leveleket küldhetsz nekik adott témában.

Vegyük sorba, ezek milyen hasznot hozhatnak Neked!

Ha rendszeresen aktuális témákkal kedveskedsz a feliratkozottaknak, akkor látni fogják, hogy tájékozott vagy a szakmai történésekkel kapcsolatosan. Friss, releváns témákat küldeni hálás dolog. Ezzel jelezheted, hogy ott vagy a szeren, tájékozott vagy iparágad dolgaival kapcsolatban. Ez bizalmat épít.

Az egyre növekvő számú feliratkozók számára előkészthetsz egy remek ajánlatot, amire érdemes lecsapniuk. Ezt pár levéllel bevezetheted, és rendszerint időkorláttal kommunikálhatod. Ezt már kampánynak nevezhetjük. Nagyszerűen alkalmas arra, hogy tervezett időszakokban megrendeléshullámot generáljon.

Azt is tervezheted, hogy a feliratkozottaknak egy bizonyos ajánlatot szeretnél küldeni. Nem időszakosan, hanem a feliratkozástól számítva bizonyos idő múlva. Ezt is előkészítheted bevezető levelekkel, amelyeket előre megírunk. Így elérheted, hogy minden feliratkozó előbb-utóbb megkapja az ajánlatot, amit szeretnél számukra továbbítani. A bevezető levelek felépítik a bizalmat, előkészítik a kapcsolatot, majd mehet az ajánlat.

A hírlevelek kiváló eszközt jelentenek ahhoz, hogy elmélyítsd a kapcsolatodat leendő partnereiddel. Fontos megjegyezni, hogy ez éppen azután történik, amikor ők valamiféle értéket kaptak tőled, tehát ismernek, emlékeznek rád és cégedre. Ha ez tényleg sikerül, akkor továbbiakban is érdeklődve megnyitják leveleidet. Ezt az érdeklődést ügyesen fenntartva, tulajdonképpen megtaníthatod nekik, miért érdemes veled üzletelni, vagy igénybe venni szolgáltatásodat.

Értéket azonnal! Így kösd magadhoz a holnap vevőit!

Kínálhatsz a weboldalon olyan infókat, amelyek könnyebbé teszik az érdeklődők életét, megkönnyítik a választást, segítséget, edukációt jelentenek számukra. Ha ezért cserébe elkérsz egy e-mailcímet, azzal magadhoz kötheted a holnap ügyfeleit. A felkínált dolognak olyannak kell lennie, ami elég értéket képvisel a feliratkozók számára ahhoz, hogy odaadják érte e-mailcímüket. Gondold át, Nálad mi jöhet szóba, amit felkínálhatsz?

Ez lehet értékes információ, ami segít látogatódnak, adhatsz árlistát, hogyan csináld tanító jellegű anyagokat, esettanulmányt, de lehet termékminta, valóban megfogható dolog. Lehet, hogy plusz költséggel jár, de egyébként nincs az megírva, hogy ennek ingyenes dolognak kell lennie, bizonyos esetekben simán kérhetsz érte valamilyen díjat.

A lényeg, hogy a látogató a végén úgy érezze, hogy megérte a csere. Ő gazdagabb lesz a hasznos infó megszerzésének élményével, Te pedig újabb potenciális ügyfelet szereztél. Az így feliratkozott célcsoporttal okosan kommunikálva később bizonyos hányaduk ügyféllé válik. Miért is hagynád ki ezt a remek módot arra, hogy újabb vevőket és ügyfeleket szerezz?

Ezekkel a témákkal operálhatsz a hírlevelekben

  • Edukáló levelek, amelyek értékes infókkal segítenek az adott megoldásban
  • Személyes kapcsolatot erősítő levelek, pl. ki vagy, mi a célod
  • Problématudatot erősítő levelek, amelyek rámutatnak olyan gondokra, amiket megoldasz
  • Terméktudatot erősítő levelek, amelyek a megoldás előnyeit részletezik
  • Ajánlatok, amelyek a konkrét értékesítést szolgálják, felvezető, lezáró levelekkel együtt

Ezek variálásával kialakítod az online kommunikáció olyan formáját, ami szépen megtanítja a címzetteknek, miért érdemes pontosan a Te cégedet választani. Ráadásul, jó része akár automatizálható, így csak egyszer kell felépíteni, utána hosszabb időn keresztül eredményesen működik.