Marketing Időgép:
„Szerezd meg a HOLNAP ügyfeleit már MA!”
Teljes stratégia, 2. lépés:
Az érték, amiért kinyújtja a kezét!
02. lépés
Értékes vevőket vonzanál? Akkor beszélj az értékekről!
Nem elég egy honlappal kiállni és elmondani, miért jó a terméked, szolgáltatásod! Egy másik megközelítés szükséges, amit követve meglendül a keresleted és meg fogsz lepődni, mennyire más vevőkör érkezik cégedhez. Olvasd el, mire gondolok! Ha tetszik, akár saját hasznodra fordíthatod.
Van a látókörömben olyan vállalkozás, amely azt vallja, hogy minél több ajánlatot kell kiadni! Komoly kapacitással készítik ezeket, ráadául olcsó beszállítókat keresnek, hogy vonzóan olcsó árakkal rukkoljanak elő. Az ajánlatok egy része betalál, és a cég tele van megrendelésekkel, de az egyes megrendeléseken alapvetően kevés profitot realizál. Ráadásul tele van reklamáló ügyfelekkel, mert az olcsó beszállítók miatt a termék nem túl minőségi, egyszóval van vele gond. Az ügyfelek pedig olcsón is hibátlan terméket szeretnének, természetesen jogosan. De hát tudni kell, hogy a nyomott ár nem éppen a minőség tükre. Ez tehát nem a legjobb út!
Érték központú kommunikáció
Egyszerűen mutasd meg a kiszemelt vevőkör számára terméked, szolgáltatásod legfontosabb értékeit. Nem kell mást csinálni, csak megfigyelni, hogy célcsoportod számára mi a legfontosabb érték. Aztán erre felépíteni a teljes kommunikációt.
Nyílászárós partnerünk remek példa arra, hogyan kommunikáljuk a beltéri ajtók értékeit. Tévedés arra gondolni, hogy az ajtók tulajdonságait taglaljuk a kommunikáció során. A piac nem is igazán kíváncsi erre, sokkal érzékenyebb az értékekre. A gyönyörű beltéri ajtók például tökéletesen harmonikussá teszik az otthont, ahol sokkal jobb élni ezután. Egy ilyen otthon feltölt, ellazít, kényelmes és büszkeséggel tölt el. Ez igen, ez igazi érték!
Magasabb árszínvonal, prémium vevőkör
Érdemes megfontolni, hogy nem a termékre és a bevételre koncentrálsz kommunikációdban, és üzletviteled során…
- hanem azokra az értékekre, amelyet végül bevételre tudsz váltani,
- arra, hogy feltárd ezeket az értékeket, amelyek megtestesülnek termékedben, szolgáltatásodban,
- és megfelelően tolmácsolod ezeket weboldaladon és a reklámokban.
Ha ezek mentén kommunikálsz, nyilvánvalóan tolmácsolod ajánlataid értékeit, akkor olyan célcsoportot vonzhatsz, amely pont ezekre az értékekre vágyik. Ha szíven találod ezzel érdeklődőidet, akkor elérheted, hogy nem a szolgáltatásod árát, hanem ajánlatod értékeit fizetik meg. Ez pedig magasabb árszínvonalat és prémium vevőkört fog eredményezni, akik szívesen megfizetik munkádat és megfelelően értékelik a színvonalas végeredményt.
Értéket azonnal! Így kösd magadhoz a holnap vevőit!
Kínálhatsz a weboldalon olyan infókat, amelyek könnyebbé teszik az érdeklődők életét, megkönnyítik a választást, segítséget, edukációt jelentenek számukra. Ha ezért cserébe elkéred az e-mailcímet, azzal magadhoz kötheted a holnap ügyfeleit. A felkínált dolognak olyannak kell lennie, ami elég értéket képvisel a feliratkozók számára ahhoz, hogy odaadják érte e-mailcímüket. Gondold át, Nálad mi jöhet szóba, amit felkínálhatsz?
Ez lehet értékes információ, ami segít látogatódnak, adhatsz árlistát, hogyan csináld tanító jellegű anyagokat, esettanulmányt, de lehet termékminta, valóban megfogható dolog. Lehet, hogy plusz költséggel jár, de egyébként nincs az megírva, hogy ennek ingyenes dolognak kell lennie, bizonyos esetekben simán kérhetsz érte valamilyen díjat.
A lényeg, hogy a látogató a végén úgy érezze, hogy megérte a csere. Ő gazdagabb lesz a hasznos infó megszerzésének élményével, Te pedig újabb potenciális ügyfelet szereztél. Az így feliratkozott célcsoporttal okosan kommunikálva később bizonyos hányaduk ügyféllé válik. Miért is hagynád ki ezt a remek módot arra, hogy újabb vevőket és ügyfeleket szerezz?