Marketing Időgép:
“Szerezd meg a HOLNAP ügyfeleit már MA!”

Kell a listához emailcím vagy nem?

e-mail marketing

Kell a listához emailcím vagy nem?

Vannak, akik következetesen élnek az e-mail marketing eszközeivel, a listájukhoz feliratkozókat, e-mailcímeket gyűjtenek. Mások legalább elengedték a hagyományos listaépítő módszert. Vajon kinek van igaza? Neked melyik módszer lenne kézenfekvő?

Korábban teljesen természetes volt az e-mail marketing, az ügyesek százával gyűjtötték az emailcímeket. Az ilyen címlistára bármikor ki lehet küldeni értesítőket, híreket, kampányokat. Ezzel akár piaci előnyt lehet kovácsolni!

A fészbúúkkal azonban a piaci közösségépítés új korszaka kezdődött, mert követőket szerezhetsz, csoportokat készíthetsz, elérheted a témád iránt érdeklődőket. Ez ellenére vannak, akik az e-mailcím listaépítés mellett érvelnek, talán nem alaptalanul. Vajon igazuk van?

Milyen az e-mailcím szavatossága?

E-mailcímek születnek, megszűnnek, vajon milyen pontos és élő egy több éves lista? Akik régebben érdeklődtek terméked, szolgáltatásod iránt, azok vajon ma is potenciális érdeklődők lehetnek? Nyilván egy részük már biztosan nem az.

Az e-mailcím listákat ezért időről időre karbantartani kell, tisztítani, kondicionálni. Ezzel többé kevésbé törődni kell.

De tényleg érdekes az e-mailcím? Ha tisztán szeretnéd tartani a listát, akkor lehetséges, hogy bizonyos emailcímekről nem fogadsz feliratkozást. Vannak, akik előszeretettel használnak valamilyen mellékes, eldobható e-mailcímet a feliratkozásokhoz. Tudok olyan vállalkozót, aki a járatos ingyenes e-mailcímekről egyáltalán nem fogad regisztrációt.

Egyébként kit érdekel, hogy egy többezres lista bizonyos címzettjének mi az emailcíme pontosan?

Lényeg az érdeklődő tömeg elérése

Nem inkább az a lényeg, hogy elérj egy aktuálisan érdeklődő tömeget, mindegy is mi az emailcíme? Ha van más módja az elérésnek, akkor a hagyományos e-mail marketing akár felesleges is lehet.

Nézd meg az aktuális és trendi marketingeszközöket!

Például a remarketing, fészbúúk célközönségek, push üzenetek… A lényeg, hogy a célcsoportot aszerint lehet célozni, hogy milyen dolgok iránt, hogyan fejezte ki az érdeklődését korábban. Megtekintette ajánlatodat? Hirdethetsz neki a fészbúúkon. Vagy indíthatsz rá egy remarketing kampányt.

Mindegyiknek közös jellemzője, hogy nem kér e-mailcímet. Viselkedésalapú közönséget célozhatsz vele, és a lista állandóan megújul, a régi címzettek automatikusan kiesnek, vagy újra látótérbe kerülnek, ha ismét érdeklődő viselkedést tanúsítanak.

A lista összetétele akár napi szinten változhat, de a lényeg nem. Csak olyan címzettek maradnak, akik kifejezték érdeklődésüket egy hirdetésre kattintással, egy adott weboldal megtekintésével, egy fészbúúk téma felkeresésével. Őket pedig relevánsan és naprakészen el lehet érni e-mailcím nélkül is.

Most hallom a fejemben, hogy azt mondod, de hát az e-mail marketing ingyen van. De ez nem igaz. Valószínűleg hirdettél, a profi e-mail lista felépítése érdekében. Vagy vásároltál egy adatbázist. De az email kiküldése sincs ingyen, mert minden valamirevaló hírlevélküldő rendszer díjat kér a működésért.